KFC letos slaví jubilejních 30 let na českém trhu. V návaznosti na kulaté výročí začíná od konce června kampaň „Byli jsme u toho, když…“. Zákazníci se mohou těšit na speciální akce, soutěže a na další nově otevřené restaurace.
První restaurace s plukovníkem Sandersem v logu byla otevřena 22. prosince 1994 ve Vodičkově ulici v Praze. A i když v té době nebylo KFC prvním řetězcem tohoto typu na trhu, dnes se může pochlubit největším počtem restaurací. Po celé České republice jich stojí už 127, a to jak ve velkých městech, tak i těch menších, ale i na důležitých silničních tazích či v obchodních centrech. „Za třicet let se změnilo mnohé. Jisté věci ale zůstávají stejné. Jednou z nich je to nejlepší křupavé kuře, připravované podle receptu Colonela Harlanda Sanderse,“ říká ředitelka českého a rakouského KFC pod hlavičkou AmRestu, Ivana Makalová Dlouhá. KFC přišlo do Česka v roce 1994 s první restaurací. Od té doby restaurace změnily svůj vzhled, začaly fungovat digitální služby včetně mobilní aplikace KFC Rozvoz a také samoobslužné kiosky. „I naši nabídku šťavnatých kuřecích kousků neustále inovujeme dle aktuálních trendů a poptávky. Nejčastěji si u nás lidé ale stále pochutnávají na tradičním Twisteru nebo Qurritu. S tortillovými produkty jsme začali v roce 2001, kdy byly něčím zcela novým. Troufám si říct, že tortilly jsme vlastně Čechy naučili jíst my v KFC,“ dodává.
Společně s tím, jak se rozrůstá síť restaurací, roste i počet obsloužených zákazníků. „Mám radost, že se KFC v Česku daří, a stále dokážeme oslovovat stále nové zákazníky,“ usmívá se Makalová Dlouhá. „Během posledních 30 let jsme ale byli svědky i mnoha ostatních významných událostí. Sdíleli jsme s vámi okamžiky plné nadšení a očekávání, když Česká republika vstupovala do Evropské unie, radovali jsme se s vámi, když naše hokejová reprezentace několikrát získala titul mistrů světa nebo když Ester Ledecká vyhrála na olympijských hrách dvojité zlato. Toho si velmi vážíme a těšíme se, že společně budeme svědky dalších společenských milníků,“ dodává Ivana Makalová Dlouhá.
Od kreativní myšlenky k narozeninové kampani „Byli jsme u toho, když…“
Narozeninová kampaň s názvem „Byli jsme u toho, když…“ odkazuje na fakt, jak dlouhou dobu už tu KFC společně s Čechy je. Vyjadřuje to pomocí významných momentů, které se za dobu působení KFC v Česku odehrály. „Hlavní myšlenkou kampaně je zajímavě připomenout 30 let KFC v České republice, pobavit a posílit emoční vazbu ke značce. Ukázat KFC v nenápadných, avšak vtipných rolích během různých životních okamžiků. Ať už se jedná o to, že mít selfie začalo být cool, metro C začalo jezdit do Letňan nebo se láska začala hledat swipem,“ upřesňuje Helena Vyhnánková, marketingová ředitelka KFC pro Česko a Rakousko.
Za kreativním konceptem a jeho realizací stojí agentura Fuse, se kterou KFC dlouhodobě spolupracuje. Na kreativě se také podílela agentura PHD, která navrhovala využití netradičních kreativních formátů a starala se o efektivní plánování kampaně. „Nechtěli jsme vytvořit jen další kampaň s kulatým číslem, ale opravdu se zaměřit na zákazníka a ukázat tu dlouhou dobu působení KFC na českém trhu skrze situace, které jsou mu blízké a ztotožní se s nimi. Při vymýšlení momentů jsme pracovali s různými cílovými skupinami a podle nich rozdělili situace a momenty do několika kategorií. Ty návazně využíváme také v rámci spolupráce s influencery a efektivního cílení digitálních kampaní. Pracovali jsme s tím, co pro danou cílovou skupinu bylo relevantní v období posledních 30 let. Nechybí ty momenty, u kterých byly od samého začátku, ani ty ‚boomerské‘, které jsou pořád současné,“ upřesňuje Jakub Horváth, „content lead fuse“.
Jednotlivé části kampaně se budou promítat do různých mediatypů, ať už jde o již zmiňovaný influencer marketing nebo různé online formáty. Jiné části budou viditelné v rámci sociálních médií a další obsah bude komunikován skrze PR. Speciální kategorií jsou pak lokální momenty, které jsou speciálně navržené pro využití v restauracích, OOH nebo geolokačně zacílených sociálních médiích.
„Vzhledem k tomu, že s KFC spolupracujeme už 23 let, jsme moc rádi, že si nás vybralo pro realizaci kreativního konceptu ‚Byli jsme u toho když…‘ oslavující 30leté výročí značky. Většinu toho času jsme u toho všeho skutečně byli a rostli společně s KFC,“ dodává David Frič, „senior business development manager“ v agentuře PHD.
Vyhrajte zájezd do Ameriky a více jak 300 atraktivních cen
Od září poběží na speciálně vytvořené microsite kfc30let.cz spotřebitelská soutěž, jejíž hlavní cenou bude zájezd do USA. Soutěž bude odkazovat na 30 událostí za posledních 30 let, u kterých KFC nechybělo a úkolem bude seřadit část těchto momentů chronologicky.
Narozeninová kampaň navazuje na úspěšnou spolupráci agentur PHD, Fuse, AC&C Public Relations a SocialSharks z minulého jara.
Vizitka kampaně
Klient: KFC Česká republika
Kreativní koncept: Fuse, PHD
Mediamix: influencer marketing, online, social, PR, OOH, restaurace