Díky kampani „Čechy taky“ se organizaci Himálajský patron přihlásilo 120 dobrovolníků a přes 40 jich vyrazilo učit do Malého Tibetu.
Himálajský patron (dříve Brontosauři v Himálajích) díky své kampani „Čechy taky“ přilákal dobrovolníky, kteří jeli rozvíjet školy v tibetských komunitách v podhůří Himálaje. Svou úspěšnou školu v Mulbekhu Himálajský patron rozšiřuje o nové působiště v údolí Spiti v Indii a v údolí Mustang v Nepálu. Na obou místech nyní působí dobrovolníci, kteří se přihlásili v rámci letošní kampaně.
Právě z úspěšného působení v Mulbekhu, do něhož lákaly dřívější kampaně, si dělá letošní spot legraci. Tak trochu dokumentární spot natočený režisérem Jakubem Žídkem a kameramanem Tomášem Šťastným ukazuje, jak se sláva mulbecké školy a toho, co Češi v této oblasti dokázali, roznesla daleko, a každý by takovou pomoc uvítal. Při licitování o způsobu narazí místní na mantinely a nezbývá než pro Čechy poslat chlapce Stanzina.
„Cesta by to pro něj ale byla dlouhá, a proto se přihlásilo 120 dobrovolníků díky této kampani, 44 jich odjelo do Tibetu. Velká část zájemců jsou přímo učitelé, kteří jsou ochotni jet 6700 kilometrů daleko od domova pomáhat ve svém volnu. Což je skvělé! Každá z himálajských škol má naplněnou kapacitu,“ uvádí Jiří Sázel, předseda Himálajského patrona.
Pro zveřejnění videa vybrali tvůrci sociální síť Facebook a Instagram. Kampaň běžela dva týdny začátkem roku, a přesto přinesla solidní výsledky. Je to tak další úspěšná spolupráce produkce Bistro Films, McCann Prague a neziskové organizace Himálajský patron. Již tradičně podpořili tento projekt i další jako Panavision Prague, UPP a Studio Beep.
Vizitka kampaně
Režie: Jakub Žídek
Kamera: Tomáš Šťastný
Produkce: Bistro Films (Jirka Ptáček, Stanzin Tharchin)
Agentura: McCann Prague (Monika Semerádová, Jan Rídl, Michal Kotulek)
AC: Jakub Myška
Střih: Jakub Salavec, Benjamín Kolmačka
Barvy: UPP (Ondřej Štibingr)
Hudba: Studio Beep (Kryštof Blabla)
Vybavení: Panavision, Biofilms, Hexar