Reklamní majstrštyk Wese Andersona oslavuje výročí Montblanc

Značka Montblanc slaví sté výročí luxusního pera Meisterstück krátkým filmem od oskarových tvůrců v čele s režisérem Wesem Andersonem, který ve spotu i hraje.

Neděje se tak často, že by nějaký produkt slavil sté výročí. Když tato chvíle přišla pro ikonické černé plnicí pero se třemi zlatými kroužky Meisterstück, rozhodla se to značka Montblanc pojmout originálně. Pozvala ke spolupráci autora několika filmových majstrštyků, Oscarem oceněného režiséra Wese Andersona. Nejen, že na nabídku režírovat krátký reklamní film kývl, sám si ve více než tříminutovém spotu také střihl titulní roli.

Anderson svým nezaměnitelným stylem, jehož vizuální estetiku zachycuje oskarový kameraman Linus Sandgren, přivádí diváky na horu Mont Blanc do fiktivního sídla Montblanc. Tam s herci Rupertem Friendem a Jasonem Schwartzmanem prostřednictvím očividných i skrytých narážek představuje nejen ikonické pero, ale také další výrobky i slogany značky.

„Posledních sto let zachycoval Meisterstück příběhy psané rukou spisovatelů, kreativců i každodenních pisatelů. Konečně přišel čas na to, udělat z této ikony hrdinu příběhu, což jsme chtěli udělat neočekávaným a překvapivým způsobem,“ říká Vincent Montalescot, šéf marketingu a merchandisingu značky, a dovává: „Proto jsme pozvali Wese Andersona, aby svým nenapodobitelným stylem ukázal svět Montblanc. Ukazujeme se tak jiným způsobem a jsme nadšeni, že nás tak svět může objevit v novém světle.“

Spot vznikl v produkci The Directors Bureau ve spolupráci s producenty Jeremym Dawsonem a Johnem Peetem, art direction měl na starosti Stephan Gessler. Jako další producent fungoval Roman Coppola, který zároveň režíroval další kratší spoty z „nového vesmíru“ značky. V nich účinkují Rupert Friend, Maude Apatow, Waris Ahluwalia, Lee Jinuk a Jing Boran, jenž je také globálním ambasadorem Montblanc. Stejně tak se objevují na vizuálech kampaně, které zachytil fotograf Charlie Gray.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen