Nezisková organizace Amnesty International v nové kampani, která vznikla pro bono, apeluje na důležitost souhlasu v sexu. Přináší i překladač pro ověření svolení.
Komunikační skupina Publicis Groupe vytvořila pozitivní kampaň pro Amnesty International, která oslavuje krásu konsensuálního sexu a současně vybízí k větší empatii, citlivosti a otevřenosti naslouchat reakcím druhé strany s respektem. Ústředním prvkem je televizní spot, jehož hlavním cílem je v jednotlivých situacích ukázat, že přečíst souhlas je skutečně snadné. S nesouhlasem už to ale bohužel tak jednoduché není. Kreativní koncept vytvořila agentura Leo Burnett. Spot byl natočený v produkci Boogie Films na filmový materiál a režie se ujal Petr Dvořák. Klíčové vizuály nafotil Kubo Krížo.
Kampaň odstartovala v pondělí 13. května slavnostním uvedením v pražském kině Edison a poběží v České televizi, v kinech, onlinu, outdooru, tisku i na sociálních sítích. Součástí kampaně je také interaktivní web chcisouhlas.cz. Na něm mohou návštěvníci podepsat petici pro redefinici znásilnění v Česku a současně si prostřednictvím speciálního překladače ověřit, zda druhá strana se sexem opravdu souhlasí. Po vyzkoušení zjistí, že odpověď je jednoduchá: pokud to není jasné ANO, je to NE.
„Sexuální násilí se děje v Česku častěji, než si myslíme. A rozhodně se nejedná pouze o ‚one night standy‘. Bohužel, z dat vyplývá, že v české společnosti převládá názor, že souhlas v sexu je něco zřejmého, očividného a není potřeba se v něm utvrzovat. A přesně na tento insight jsme navázali. Že to chce, přečtete snadno. Otázkou ale je, jestli přečtete i když to nechce,“ říká Nikola Foktová, kreativní ředitelka Leo Burnett a MSL.
Amnesty International se tématu sexuálního násilí v Česku věnuje přes deset let. „Chtěli jsme, aby spot byl hravý a pro diváka zajímavý, aby nabídl i jiný pohled na téma sexu, vztahů a souhlasu. Chceme v naší práci šířit osvětu o důležitosti komunikace, empatie a vzájemného naslouchání. S nějakou formou sexuálního násilí se za svůj život setká každá třetí žena a je proto důležité mluvit o vzájemných hranicích a jejich respektování,“ uvádí Irena Hůlová, „head of advocacy“ Amnesty International, a dodává: „Děkujeme všem, kteří se na spotu podíleli, štábu, hercům a herečkám, agentuře a zejména Nikole Foktové a Barboře Soukupové, které nás celým kreativním procesem provedly. Byla opravdu radost se spojit s agenturou Leo Burnett a lidmi z Publicis Groupe. Z výsledné práce jsme nadšení.“
Vizitka kampaně
Klient: Amnesty International
Agentura: Publicis Groupe – Leo Burnett
Account director: Barbora Soukupová
Kreativní ředitelka: Nikola Foktová
Senior copywriter: Tomáš Svoboda
Senior art director: Jiří Riess
Motion designer: Vojtěch Ježek
Head of production: Adam Filus
Head of influencer marketing: Adéla Vašíčková
PR komunikace: Ondřej Šveda
Produkce: Boogie Films
Režie: Petr Dvořák
Kamera: Radim Střelka
Střih: Jakub Jelínek, Mingle film
Sound Design: Vladimír Chorvatovič, Kabelovna Studios
Colorist: Sander van Wijk
Fotografie: Kubo Krížo