Reklama
Megaboard

Nový ležák Proud v kampani od VCCP obrací proud českého piva

Plzeňský Prazdroj spouští komunikační kampaň „Obrať proud“ pro svůj nový ležák Proud. Reaguje tak na měnící se chuťové preference mladší generace. V srdci kampaně, připravené ve spolupráci s agenturou VCCP, stojí ambigram v logu značky, který inspiroval i kreativní koncept.

Plzeňský Prazdroj spustil kampaň k uvedení nového moderního českého ležáku Proud na trh. Proud odpovídá na měnící se preference nové generace pijáků piva a reaguje na rostoucí poptávku po pivech s nižší hořkostí a obsahem alkoholu. Podle nedávného výzkumu agentury Kantar ležák plzeňského typu zůstává v Česku nejoblíbenějším alkoholickým nápojem s preferencí 61 procent dospělých spotřebitelů. Výzkum však také ukazuje, že mezi mladými dospělými roste skupina, která se od tradičního piva postupně odklání.

Jakub Marek, marketingový manažer prémiových piv Plzeňského Prazdroje, komentuje nový trend: „Zaznamenáváme vzrůstající zájem o lehčí drinky, zejména mezi mladými dospělými. Ti hledají nejen vynikající chuť, ale také zážitky spojené s konzumací. Zároveň řeší image – jak s lahví v ruce vypadají. Proud je přímou odezvou na tyto požadavky, odráží současný životní styl, a to jsme reflektovali i v kampani.“

Kampaň „Obrať proud“ připravila agentura VCCP, která má z portfolia Plzeňského Prazdroje na starosti také Birell a Pilsner Urquell. Vychází mimo jiné z motivu ambigramu v logu značky. Koncept má za cíl inspirovat k narušení stereotypů, vyzývá k vystoupení z rutiny a užívání si spontánních radostí, což odráží dynamický životní styl a aspirace cílové skupiny. Dejan Štajnberger, Executive Creative Director VCCP, uvádí: „Proud obrací proud českého piva. Nám se pro to myslím podařilo vybudovat distinktivní svět značky, který je úzce propojený s produktem i jeho logem a podpořený osvěžující, odlehčenou tonalitou, která vystihuje styl piva.“

Nová kampaň poběží napříč kanály od 1. dubna. Režii televizního spotu má na svědomí Keith McCarthy, o produkci se postaral Stink. Součástí mixu budou také sponzorské aktivity, například podpora největšího českého festivalu Beats for Love. Probíhá také spolupráce se značkou Botas, předními českými influencery či zapojení nových médií.

Vizitka kampaně

Klient: Plzeňský Prazdroj
Agentura: VCCP Prague
Produkce: Stink
Režie: Keith McCarthy
Nasazení: od 1. dubna
Media mix: TV, sponzorské aktivity, influenceři, nová média

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále