Nad vstupem do pražského obchodního centra Galerie Harfa začala fungovat rohová inzertní plocha, která umožňuje zobrazení 3D reklamy. Příležitosti se ujaly Budějovický Budvar s Publicis Groupe a Komerční banka s VCCP a Dentsu.
Nový reklamní formát je umístěn na venkovní ploše obchodního centra Galerie Harfa na Praze 8. Díky své rohové poloze umožňuje zobrazení nejen statických reklamních sdělení a videa, ale také působivého 3D videa s prostorovým efektem. Technologie využívá promítání zkreslení obrazu tak, aby vypadal přirozeně pouze z určitého úhlu nebo perspektivy. Výsledkem je až realistický efekt, který reaguje na pohyb diváků a perspektivu pozorování, čímž přitahuje pozornost a zanechává trvalý dojem.
Mezi prvními inzerenty využil novou digitální plochu národní pivovar Budějovický Budvar, a to v rámci své aktuální kampaně na Budvar 33. Reklamní prostor a produkci na míru vytvořené 3D animované kreativy zařídila komunikační skupina Publicis Groupe, která pro Budějovický Budvar dlouhodobě zajišťuje plánování a nákup médií.
Technologie využívá také kampaň Komerční banky, která se bude odehrávat na dvou speciálních venkovních obrazovkách, které vytvářejí dojem hloubky a trojrozměrného efektu. „Komerční banka neustále přichází s inovacemi. A to i v oblasti marketingové komunikace, například při využívání nových reklamních formátů,“ říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro strategii značky a komunikaci skupiny Komerční banky a dodává: „Trojrozměrná digitální kampaň pro nás představuje novou možnost oslovit naše klienty jedinečným způsobem a posunout hranice našich kampaní do nové dimenze.“
Reklama KB na 3D billboardech bude probíhat od 18. dubna do 4. května. Tématika nadšení z ledního hokeje, kdy je banka sponzorem českého národního hokejového týmu, je hlavním kreativním motivem celé kampaně zaměřené na podporu akvizice klientů na produkty Nové éry bankovnictví KB.
Digitální 3D billboardovou kampaň uvádí Komerční banka ve spolupráci s mediální agenturou Dentsu a kreativní agenturou VCCP. Martin Mlýnek, „investment director“ Dentsu, říká: „Nabízet klientům inovativní a pokročilé reklamní formáty je pro nás klíčové a Komerční banka je ideálním partnerem, který se nebojí být v čele průkopnických řešení.“
Dvacetivteřinový spot na 3D obrazovce je vytvořen s využitím technologií Motion Capture a modelace Metahuman. Spot představuje hokejového útočníka v akci s pukem, na němž se objeví sdělení o bonusu 2000 korun pro nové klienty. „Je skvělé, že Komerční banka otevírá dveře k novým a netradičním projektům, které přesahují běžné reklamní kampaně. Baví nás vymýšlet kreativu na míru konkrétnímu médiu a v tomto případě i dané technologii,“ říká Marek Farkaš, kreativní ředitel VCCP. Produkci spotu zajistilo studio PFX ve spolupráci s Bohemia Interactive.
Formát 3D digitální OOH je v zahraničí oblíbený ale v Česku dosud prakticky nevyužívaný. Plocha nad Galerií Harfa je jedna z prvních stálých možností pro jeho využití. Dříve už například 3D digitální reklamu využila v listopadu 2022 skupina British American Tobacco (BAT) pro prezentaci novinky Glo Hyper X2, tehdy šlo ale o speciální instalaci před obchodním centrem Metropole Zličín, jejíž konstrukce zabrala 28 hodin.
Článek jsme aktualizovali po upozornění, že nejde o první 3D OOH reklamu v Česku, jak tvrdily tiskové zprávy společností.