Spotem Ekoblázni společnost PRE zase ukázala, že se kreativy nebojí.
V rámci vánočního newsletteru navázala agentura WMC Grey na předchozí odvážnou komunikaci produktu PRE Proud eko, která běžela loni na podzim na venkovních plochách a byla doplněna sérií rozhlasových spotů. Cílem kampaně „Tlačí vás svědomí?“ byl apel na spotřebitele, aby prostřednictvím zmíněného produktu PRE Proud eko ulevili svému svědomí a pomohli tak chránit českou přírodu.
Oslava každodenních hrdinů
V konceptu Ekoblázni se agentura zaměřila více na poděkování zákazníkům, kteří již tento produkt odebírají. Hlavní myšlenkou bylo jim dobře porozumět a zároveň je motivovat, aby v pomoci české přírodě pokračovali i nadále. „V kreativě vystihujeme insight, který zná každý, kdo se pokouší chovat alespoň částečně zodpovědně. V očích ostatních lidí ale vypadá jako šílený aktivista. Znám to velice dobře z vlastního života,“ popisuje proces tvorby Ekobláznů kreativní ředitel WMC Grey David Suda. Produkčně spot vznikal pod taktovkou režisérského dua Baobab. Svěžím přístupem, propracovanou scénografií a originálními kostýmy dodali Oliver Beaujard a Nina Zardalishvili Ekobláznům tu správnou atmosféru.
Nejen k Ekobláznům se vyjádřil i ředitel strategického marketingu PRE Viktor Procházka: „Spolupráce s agenturou musí být založena na důvěře. Jen tak mohou vznikat reklamy, které lidi baví a zároveň splňují požadavky klienta,“ říká Procházka a zároveň dodává: „Projekt Ekoblázni je pro nás skvělým způsobem, jak oslavovat každodenní hrdiny – a zdůrazňuji slovo hrdiny. Zkrátka ty, kteří nezanevřeli na udržitelný způsob života. Chceme poděkovat nejen všem odběratelům PRE Proud eko, kteří aktivně přispívají k ochraně životního prostředí, ale i motivovat další lidi, aby udělali něco pro planetu.“
I velká značka může být odvážná
Samotný newsletter s Ekoblázny sklidil pozitivní ohlasy a je podle slov agentury výsledkem strategických konzultací a konzistentního přístupu. A právě dlouhodobě vhodně zvolená strategie je vedle originální kreativy jedním z hlavních pilířů, jak budovat úspěšný brand. „Někdo uvidí za Ekoblázny jen jeden kreativně odvážný spot. Já však vidím celou cestu budování značky PRE. Na začátku té cesty stál tendr na komunikaci produktu PRE Proud eko, za který děkují zákazníkům i dnešní Ekoblázni. Do tendru jsme šli, protože jsme chtěli tradiční a velké značce přinést nové způsoby. Během těch více než tří let spolupráce se nám to, věřím, podařilo. Ale nebylo to zadarmo. Museli jsme toho společně hodně probrat, změnit i vybojovat. Strategie musela vždy dobře obhájit, proč a kam máme směřovat. Kreativa musela umět vyzývat zaběhnutá a hledat lepší řešení. A v neposlední řadě musel ‚client servis‘ udělat ze všech strategií a konceptů realitu,“ říká Aleš Hron, šéf strategie WMC Grey.
Ekoblázni jsou tedy podle Hrona více než kreativně odvážným spotem. „Ekoblázni jsou pro mě znamením, že i tradiční a velká značka se dokáže pozitivně měnit, být moderní a odvážná. A také jsou pro mě potvrzením, že ty tisíce hodin, které jsme do společného vylepšování strategie, plánování, identity a kreativy značky PRE vložili, měly smysl a my je dokážeme úročit v každém dalším výstupu její komunikace,“ uzavírá.