Reklama
Megaboard

Calvin Klein zbořil internet. Kampani stačil Jeremy Allen White v boxerkách

Velký rozruch na sítích, v médiích i mezi kreativci způsobil brand Calvin Klein, když do spodního prádla svlékl herce nominovaného na zlatý Globus a Emmy.

Populární herec Jeremy Allen White nemusí promluvit ani slovo, aby zaujal svět. Stačí, když se svlékne do spodního prádla a vyrazí na střechy domů v New Yorku a k tomu mu hrál od 60. let populární song „You Don’t Own Me“ od Lesley Gore. Mistrně to dokázala čerstvě zveřejněná kampaň značky Calvin Klein pro jaro 2024.

Padesátisekundový spot režíroval a vizuály nafotil Mert Alas, který stojí také za kampaněmi pro Gucci či klipy pro Madonnu nebo Nicki Minaj. Ve videu se toho příliš neděje, přesto je na co se dívat, minimálně podle reakcí na sociálních sítích značky i hlavní hvězdy spotu. Podle některých z těch klidnějších zaslouží marketingové oddělení brandu Calvin Klein přidat a Jeremy Allen White Oscara.

Značce se první spolupráci s hercem, který je známý například z filmu Železní bratři (The Iron Claw) nebo populárního seriálu na Disney+ Medvěd (The Bear) také podařilo dobře načasovat. Hodně se o něm mluví teď i díky jeho nominacím v soutěžích Zlatý globus, které se rozdávaly 7. ledna, a Emmy Awards, které přijdou na řadu 15. ledna. I to připomínají světová média, prakticky všechna o kampani napsala.

Využití „star power“ Jeremyho Allena Whita, jeho těla a upřeného pohledu do kamery, ikonických boxerek Calvin Klein a scenérie střech New Yorku leckterým ale marketérům přijde na dobrou reklamu málo. „Na jednu stranu je to objektivizace mužů, ale to není moje jediná připomínka. Jaká je ‚velká idea‘ reklamy? Jaký je insight? Vidím jen celebritu chodící po střechách ve spodním prádle,“ uvedl mimo jiné na LinkedIn profil A D, pod jehož příspěvkem se rozvinula zajímavá diskuze.

Z druhé strany pak kontroval oceňovaný stratég se zkušenostmi z agentury Droga5 a spoluzakladatel projektu Defiant Will Poskett v dalším hojně komentovaném příspěvku. Kampani předvídá vysokou efektivitu díky tomu, že šikovně pracuje s Whitovou slávou a vyvolává emoce: „Jednou z největších chyb v reklamě je přílišné přemýšlení. Mezi nejefektivnějších kampaně všech dob patří ty, které prostě vyvolávají emoce. A tato kampaň to dělá skvěle.“

Poskett dodává ještě třetí plus – distinktivní aktiva značky, které v kampaních brand Calvin Klein využívá dlouhodobě a ta nejnovější jakoby jim vzdávala hold. Pravdou je, že podobný „mustr“ pro kampaně s pánským spodním prádlem značka používá minimálně od roku 1992 s kampaní s hercem Markem Walhbergem, který byl tehdy ještě rapper Marky Mark. A podle fotografií je stejný styl znát v dalších projektech, v nichž se objevili například Antonio Sabàto Jr., Kellan Lutz, Justin Bieber, Tobias Sorensen nebo Michael B. Jordan. U všech je na první pohled poznat, na co reklama je a jaká značka za ní stojí.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále