Odlišit se od konzervativní konkurence. To je cílem marketingových aktivit portálu JenPráce.cz, třetího největšího pracovního webu v Česku. Dopomoci k tomu má humor a aktivity na Facebooku, TikToku či rapové spoty na Spotify.
Pracovní trh je konzervativním odvětvím, ve kterém panuje velká konkurence. Humor může být efektivním způsobem, jak se odlišit od ostatních a zároveň zaujmout pozornost potenciálních zaměstnanců, kteří jsou mnohdy přehlceni přehnaně seriózně psanými inzeráty. Humor je ale také bezesporu silným nástrojem komunikace. „JenPráce.cz chce vkládat lehkost a radost do procesu hledání práce, měnit pohled na to, co může být pro mnoho lidí stresujícím zážitkem,“ říká Michal Španěl, marketingový manažer portálu JenPráce.cz. „Když se člověk zasměje nad vtipným inzerátem, je navíc mnohem pravděpodobnější, že si značku zapamatuje. Je to jednoduchá, ale účinná marketingová taktika,“ dodává k reklamní strategii.
Strašák, JenMeme a komentáře na Facebooku
Jak portál JenPráce.cz pracuje s humorem, ukázal na příkladu postu se Strašákem, který zveřejnil na facebookovém profilu Práce a Brigády. Tento „work-fiction“ příspěvek nabral stovky sdílení a s téměř třemi tisíci pozitivních reakcí se stal jedním z nejúspěšnějších příspěvků v této skupině.
Na inzerát do této chvíle odpověděly stovky soutěžících. „Když jsme ho zveřejnili, doufali jsme, že uchazeče pobaví. Ale reakce byla mnohem silnější, než jsme čekali. Co je na tomto postu zcela ojedinělé, je to, že lidé v komentářích i v reakcích přímo do odpovědního formuláře píší pochvaly za skvěle vyvedenou kampaň a vžívají se do role reálných účastníků. V komentářích označují své přátele a vtipkují mezi sebou,“ zmínil Michal Španěl s tím, že se jedná o důkaz, že uchazeči mají o podobný styl komunikace zájem. Texty ke Strašákovi vytvořilo interní marketingové oddělení, grafika byla vygenerovaná nástrojem umělé inteligence DALL-E 3 zabudovaným v ChatGPT-4.
Na Facebooku má JenPráce.cz dlouhodobě nejsilnější pozici mezi pracovními portály s více než 840tisíci fanoušky na profilech JenPráce.cz a Práce a brigády. Od zahájení kampaně s vtipnými pracovními meme pak společnost zaznamenala několikanásobný nárůst sdílení jejího obsahu. „To nám dokázalo, že humor skutečně rezonuje s naším publikem,“ poznamenal Michal Španěl, který upozorňuje i na odlehčený styl komunitního managementu. „Sociální média by měla být místem pro zábavu a vzájemnou interakci. Proč bychom tedy měli brát všechny komentáře smrtelně vážně? S vtipem se všechno lépe snáší,“ dodává.
Zapojení TikToku
V dnešní digitální době je nezbytné být všude tam, kde je vaše cílová skupina. Platforma JenPráce.cz proto v říjnu spustila i aktivity na TikToku, které rovněž pojímá v odlehčeném duchu. Příkladem je třeba příspěvek, jak se připravit a chovat na pohovoru. „TikTok je platforma plná energie, kreativity a mladého publika. S TikTokem máme příležitost oslovit mladší generace a zároveň představit naši značku a v budoucnu i pracovní nabídky zábavným a interaktivním způsobem,“ říká Michal Španěl.
Rapové spoty a Spotify
JenPráce.cz spustila 15. října také netradiční kampaň v podobě rapových spotů. Ve spolupráci s umělcem vystupujícím pod přezdívkou Jayk3M firma vytvořila třicetisekundové jingly pro streamovací službu Spotify. Smyslem kampaně je oslovit mladší generace uchazečů o práci. „Hudba mluví všemi jazyky a rap, jako expresivní forma vyprávění, nám pomáhá sdělit naše poselství silně a jasně. Díky Spotify můžeme dosáhnout širokého publika a zároveň zůstat aktuální a trendy,“ vysvětluje manažer digitálního marketingu JenPráce.cz.
O portálu JenPráce.cz
Pracovní portál JenPráce.cz patří mezi největší pracovní portály v České republice a funguje od roku 2013. Stojí za ním společnost Coweo Technologies a investiční skupina Pale Fire Capital. Jeho cílem je pomáhat lidem najít lepší práci a firmám poskytovat výhodné a kvalitní služby, které jim ulehčí proces obsazování pracovních pozic a zároveň jim pomohou se rozrůstat. JenPráce.cz má k dispozici širokou škálu statistik počínaje rozvrstvením nabídek v jednotlivých krajích přes četnost nabízených benefitů až například po požadované vzdělání.