Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na dovolené plaťte bezhotovostně

Tak znělo hlavní sdělení kampaně Letní cestování s Visa, kterou realizovala agentura Grayling.

Cílem integrované komunikační kampaně bylo rozšíření povědomí o přednostech bezhotovostních platebních metod v zahraničí, a tudíž edukace spotřebitelů. „Chtěli jsme zasáhnout co nejvíce lidí v létě, kdy probíhá hlavní turistická sezona. Kombinace několika komunikačních aktivit a jejich integrace v rámci kampaně nám přinesla nečekaný zásah, který předčil naše i klientova očekávání,“ říká Kristýna Hájková, která v agentuře Grayling pracuje na pozici „head of PR“.

16 milionů1 532 789
oslovených čtenářů online a tištěných médií v ČRzhlédnutí videí na YouTube, Instagramu a TikToku

Kampaň, do níž byla zapojena i digitální agentura WeDigital, upozorňovala na konkrétní výhody platebních karet oproti hotovosti, jako je příznivější kurz, lepší kontrola výdajů, rychlost a pohodlí nebo vyšší bezpečnost. V obou zemích běžela od července do září.

Reklama
MMcite

„V posledním roce jsme do agenturního týmu přidali hned několik nových specializací a toto byla ideální možnost je všechny propojit — kampaň zahrnovala jak tradiční PR nástroje, tak nákup médií, OOH řešení, intenzivní spolupráci s influencery, digitální komunikaci a v neposlední řadě také kreativní zastřešení celého tématu kampaně,“ doplňuje za Grayling ředitelka pro Česko a Slovensko Anna Balíčková.

Oslovení rozmanitého publika

„Engagement rate“ TikTok videa Kluků z Prahy dosáhl 63,4 procenta. Podařilo se oslovit především mladší, aktivní cílovou skupinu se vztahem k cestování.

Jako skvělý tah se ukázalo zapojení influencerů Kluci z Prahy a Taste of Prague, se kterým pomohl tým WeDigital. V obsahu se tvůrci zaměřili na užitečné rady a tipy ohledně placení v ČR i v zahraničí. Během léta se kampani podařilo na sociálních médiích získat bezmála pět milionů organických impresí a díky Klukům z Prahy zaznamenala velký ohlas především na TikToku, kam se Visa vydala poprvé. S celkovým počtem přesahujícím 976 tisíc impresí se v té době dokonce stalo video nejsledovanějším počinem Kluků z Prahy na této sociální síti. Zapojením zmíněných dvou influencerských dvojic se tak podařilo oslovit především mladší, aktivní cílovou skupinu, která má kladný vztah k cestování.

„Ze spolupráce s Kluky z Prahy jsme měli skutečně radost. Videí se chopili s velkou kreativitou a skvěle se jim do nich podařilo autenticky zakomponovat sdělení kampaně. Na TikToku nasbírali skoro milion organických impresí a video se stalo jejich nejsledovanějším vůbec. Díky tomu se nám podařilo oslovit rozmanitější publikum, které bychom prostřednictvím zpravodajských médií neměli šanci zasáhnout,“ dodává Kristýna Hájková.

Výzkum, reportáže i rozhovory

I v tištěných a online médiích se kampani dařilo na sebe upoutat pozornost. Díky organickým výstupům z tiskové zprávy, na míru připraveným článkům a zakoupenému mediálnímu prostoru se podařilo zasáhnout přes 16 milionů čtenářů. Většina z nich se mohla inspirovat výsledky průzkumu, který si Visa nechala zpracovat v předstihu na vícero evropských trzích, díky čemuž získala porovnání Česka nejen se Slovenskem, ale i dalšími státy střední Evropy. Před prázdninami se tak se zajímavou statistikou mohli v infografice seznámit například čtenáři Blesku, Deníku, Metra a řady zpravodajských a lifestylových serverů.

Před prázdninami byla zveřejněna infografika na základě evropského výzkumu společnosti Visa například v Blesku (viz foto), Deníku, Metru a dalších titulech.

Platební karta Visa se objevila rovněž ve velké prázdninové reportáži magazínu Auto Dnes, jehož redaktory doprovázela na automobilové cestě do Chorvatska. Rozhovor na téma výhod bezhotovostního placení v zahraničí si poslechli také diváci Snídaně s Novou, kde hovořil country manager Visa Petr Polák.

Téměř milion a půl na Slovensku

Kampaň současně proběhla i na Slovensku, kde zahrnovala například spolupráci s „travel“ influencerkou Jankou Travelhacker, která své cestovatelské platební vychytávky shrnula na blogu a promovala na sociálních sítích.

Opomenuta nezůstala ani tradiční média, kdy se mimo jiné o správném používání platební karty mimo Slovensko v Teleránu na TV Markíza rozpovídal generální ředitel Visa pro ČR, SR a Maďarsko Marcel Gajdoš. Týdeník Trend pak otiskl dvoustránkový rozhovor se slovenskou country managerkou Ľubicou Gubovou, která motivovala čtenáře k častějšímu placení mobilem nebo pomocí takzvaných wearables. U našich východních sousedů kampaň oslovila necelých 1,4 milionu uživatelů tradičních médií a 92 tisíce uživatelů sociálních sítí.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)