Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

To nejlepší z historie vánočních reklam

Marketing & Media odhaluje své favority mezi svátečními reklamními spoty.

Začněme lekcemi společenského chování ve sváteční den. Dávejte pozor, Jeff Goldblum vás v kampani „Spare the Act“ (2015), kterou natočila AMV BBDO pro elektroobchody Currys, provede rizikovými okamžiky a budete na Štědrý večer za hvězdy.

U rozbalování dárků…

Reklama
ČEZ
https://www.youtube.com/watch?v=C8k2ZtzpMns&ab_channel=TalentRepublic

U sváteční tabule…

https://www.youtube.com/watch?v=F4mvnvOUbW4&ab_channel=TalentRepublic

Poučit o tom, co chtějí ženy, se můžete ve starší, ale stále vtipné reklamě „Win Christmas“ (2014) od agentury adam&eveDDB pro kabelky značky Mulberry.

U poučení ještě zůstaňme. Norská pošta není ani o letošních svátcích přeslazená (loňskou kampaň „When Harry Met Santa“ máme níže) a snaží se Vánoce využít k závažnému sdělení. Agentura POL (produkce Arts & Sciences, režie Sean Meehan) vidí důvody klimatické změny jasně: „Father Christmas and Mother Earth“ si přestali rozumět.

O soužití manželů Clausových, ale podstatně harmoničtějším, jde také v reklamě agentury RKCR/Y&R (režie Tom Hooper) z roku 2016 pro řetězec Marks & Spencer.

A vztahy Clausových do třetice: zmíněný loňský spot norské Posten o Santovi a Harrym, kterým pošta před Vánoci připomínala 50. výročí dekriminalizace sexu mezi muži v Norsku, vyvolal bouřlivé reakce… Všude možně, jen ne v Norsku.

Vážně se už druhým rokem ke svátkům staví německý Penny market. Ze spotu „Der Riss“ agentury Serviceplan v produkci Iconoclast (a režii Seb Edwards) vás zamrazí.

https://www.youtube.com/watch?v=eHpsCzdwbCI&ab_channel=ErstmalzuPenny

Ti, co mají odrostlé děti, pak měli dozajista na krajíčku z loňského spotu „Der Wunsch“ (Serviceplan, Iconoclast, režie Marcus Ibanez).

A když už slzíme, tak tomu ještě trochu pomůžeme. Edeka a John Lewis (nezávisle na sobě) v roce 2015 otevřely téma samoty a opuštěnosti starých lidí. A všichni ostatní to později vlastně už jen lépe či hůře kopírovali.

Ten první spot, „Heimkommen“, si vysloužil označení „nejsmutnější reklama v historii“, vytvořila ji agentura Jung von Matt a režíroval Alex Feil. Na YouTube má 69 milionů zhlédnutí.

Pro John Lewis natočila ten samý rok spot „Man on the Moon“ agentura Adam & Eve/DDB.

Polské Allegro se svou kampaní z roku 2016 od agentury Bardzo (na vlastním YouTube kanále 19 milionů zhlédnutí) se také snažilo rozechvět lecjaké koupěchtivé srdíčko.

Dojetí ještě není na maximu?

Tak můžete zkusit dva roky starý vánoční spot dánského farmaceutického řetězce Doc Morris od Jung von Matt.

https://www.youtube.com/watch?v=2N2eSsIWtNI&ab_channel=DocMorris

A hned si k tomu přidejte letošní spot „The Beginner“ od adam&eveDDB pro John Lewis.

Pokud se potřebujte odevzdat do náruče dojetí zcela, můžete pokračovat vlastně jakoukoli vánoční reklamou od John Lewis: třeba „Moz the monster“ (2017) nebo „Excitable Edgar“ (2019) a nebo „The long wait“ (2011).

A nebo co třeba Eltona Johna!

Dětství je prostě parádní, potvrdí vám to každý otec. Nevěříte? Tak se podívejte, v životech se všechno krásně opakuje. Vánoční spot pro francouzský Bouygues Telecom vytovřila v roce 2018 agentura BETC Paris (režie Martin Werner). A funguje to pořád.

Tak veselé Vánoce a nezapomeňte si pomáhat!

Aldi Australia, 2018 (BMF Sydney):

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)