Člověk v tísni vyzývá k minutě ticha za oběti šampionátu v Kataru

Nezisková organizace Člověk v tísni ve spolupráci s agenturou VCCP připravila kampaň M1nute of Silence, upozorňující na podmínky migrujících pracovníků, kteří se podíleli na výstavbě infrastruktury aktuálně vrcholícího mistrovství světa ve fotbale v Kataru.

Reaguje tak na vysokou sledovanost šampionátu i přes množství kontroverzí, které ho provází, a vyzývá k minutě ticha k uctění památky tisíců pracovníků, kteří na stavbě v posledním desetiletí přišli o život. Na nevyhovující podmínky, porušování lidských práv a více než 6500 úmrtí upozornil britský zpravodajský web The Guardian ve své analýze již během loňského roku, do popředí se poté kauza dostala zejména před začátkem šampionátu. Skupiny na ochranu lidských práv opakovaně pořadatelskou zemi kritizují za nedostatečnou bezpečnost pracovníků, nízké mzdy i nedostatečně vyšetřená úmrtí tisíců dělníků. I přes kritiku humanitárních organizací a částečný bojkot mistrovství však sledovanost zápasů trhá rekordy napříč kontinenty.

„Naše organizace dlouhodobě usiluje o informovanou, angažovanou a zodpovědnou společnost, která není lhostejná k problémům doma ani za hranicemi naší země,“ vysvětluje Adriana Černá, mediální koordinátorka organizace Člověk v tísni. „V Česku zápasy v základní skupině sledovalo i přes půl milionu diváků, s vyřazovacími boji zřejmě pozornost veřejnosti ještě poroste. Přestože nadšení fanoušků pro fotbal je pochopitelné, chtěli jsme upozornit i na stinnou stránku celé akce,“ dodává.

Kampaň s názvem M1nute of Silence z dílny VCCP využívá formát minutového videa bez zvukové stopy, které doplňuje série čtyř vizuálů. Sugestivní formou upozorňují na nevhodné pracovní i životní podmínky pracovníků. „Veřejná diskuse se velmi rychle stočila od porušování lidských práv v zemi k výsledkům zápasů. Dá se očekávat, že s vyřazovacími boji sledovanost šampionátu ještě poroste a až bude vítězný tým zvedat nad hlavu mistrovský pohár, neměli bychom zapomenout na oběti, které přinesl. Nechceme, aby s přicházejícím vrcholem šampionátu křik fanoušků přehlušil to, na čem záleží nejvíce – lidská práva,“ komentuje pozadí kampaně Lluis Rotger, head of design ve VCCP.

Kampaň poběží online od 9. prosince. Jde o první spolupráci organizace Člověk v tísni s agenturou VCCP. Ilustrace ke kampani vytvořila Martina Crepulja.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia