Reklama
Megaboard

Vánoce nemusí být dokonalé, říká ve svátečních spotech Lidl

Zatímco v Británii boduje řetězec s medvídkem a v Německu s pohodářem, spot pro Česko sází na nedokonalý stromeček.

Lidl ve své vánoční kampani pro Česko říká, že není důležité, aby bylo vše dokonalé, ale to, aby byly Vánoce podle vašich vlastních představ. Ukazuje to na příběhu chlapce, který vybere malý a křivý vánoční stromeček. Ten sice není, tak hezký, jako ty ostatní vystavené, přesně ale odpovídá obrázku, který nakreslila jeho mladší sestra. „Prostřednictvím spotu chceme předat poselství, že není důležité, jestli bude vše perfektní a dokonalé. Záleží především na tom, s kým budete Vánoce trávit,“ přibližuje jednatel společnosti Lidl odpovědný za marketing Michal Farník.

https://youtu.be/kpWkJK7cc4U

Vánoční příběh Lidlu je k vidění na televizních obrazovkách, online i v letáku, stejný vánoční vizuál bude i v prodejnách. Do podobného duchu budou laděné i spoty k Deluxe specialitám, které jsou zmíněny i v závěru vánočního příběhu. Ten byl podle některých záběrů natočen v lotyšské Rize. „Kampaň je z pera mezinárodního týmu, informace ohledně zapojených agentur však považujeme za interní a neposkytujeme je,“ uvedl na doplňující otázky MAMu Lidl.

Hlavně bez stresu

Na dalších trzích v Evropě, včetně Lotyšska či Litvy, používá Lidl spot vytvořený pro Německo. Ten se točí okolo pohodáře, kterému řetězec říká Mr. Easy. Uprostřed křičících dětí, hektických nákupů a malých katastrof nejen při vaření zachovává chladnou hlavu a přesto vytvoří sváteční atmosféru, kterou si užije s blízkými. I když možná není podle původního plánu.

„Naše vánoční reklama ukazuje přesně to, co chceme v této době ztělesňovat,“ uvedl Christian Härtnagel, generální ředitel Lidl v Německu ke spotu. Za příběhem, který  s hashtagem #KeinStress zdůrazňuje potřebu klidu, stojí agentura Scholz & Friends a hamburská produkční společnost 27km.

https://youtu.be/v_QP75QOM_o

Slavný medvěd

Ve Velké Británii je Lidl slavný svými vánočními „ošklivými svetry“. V letošní reklamě se ale otci od rodiny jeho vlněná paráda srazí v pračce, a tak ji dcera oblékne svému plyšovému medvědovi. Při nákupu v Lidlu ovšem medvěd tak oslní ostatní, že se stane globální celebritou. Sláva ho ale táhne pryč od toho, co je skutečně důležité.

Pro britský Lidl je medvěd novým svátečním maskotem, podle tamní šéfky marketingu řetězce Claire Farrant se mezi ostatními vymyká tím, že v obličeji neukazuje emoce. Neměnný výraz tak dodává humor v různých situacích.

Medvěd jako vánoční postava konkuruje například slavné karotce Kevinovi řetězce Aldi, jenž se prodává i jako plyšová hračka. Lidl ale medvídka nenabídne, podle vyjádření Farrant pro Marketing Week jsou o svátcích důležitější věci, jako bát se svými blízkými.

Medvěd ale reprezentuje charitativní iniciativu „Lidl Bear’s Toy Bank“, která získává nové hračky pro děti z celé Británie.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále