Sazka spouští kampaň „Buď hráč, ne lůzr“. Upozorňuje na toxicitu v gamingu

Sazka představuje na veletrhu For Games novou kampaň, která si klade za cíl bojovat s aktuálními problémy v gamingovém prostředí. Síly Sazka spojila se Sinners Esports a společně představují video spoty, které upozorňují na sexismus a toxické chování v oblasti gamingu.

Esport je novodobý fenomén a patří do kategorie zábavy, které se Sazka věnuje například v rámci Sazka eLEAGUE – největší profesionální esportové ligy v České republice. Podpora zodpovědného přístupu k hraní, i v rámci gamingu, je logickým rozšířením projektu Sazky – Hraj s rozumem.

„Přestože se provozovatelé her snaží nevhodné chování blokovat a kontrolovat, my chceme herní prostředí kultivovat. Zodpovědný přístup je přirozenou součástí značky Sazka a je pro nás důležitý ve všech oblastech našeho podnikání,“ říká ke kampani Veronika Diamantová, tisková mluvčí společnosti Sazka.

Kampaň začíná upozorněním na sexistické chování vůči hráčkám, které jsou terčem posměchu a jsou často v gamingovém prostředí posílány „do kuchyně“. Hesly, jako jsou „sexismus není sexy“, „připomíná ti to někoho“ nebo „buď hráč, ne lůzr“ pak chtějí bojovat proti diskriminaci žen v hráčském prostředí.

Kromě sexismu poukazují spoty také na toxické chování některých hráčů, kteří svým nevhodným a vulgárním projevem dokáží znepříjemnit celou hru pro svůj tým i protihráče. Hlavním heslem spotu je: „nebuď toxickej“. „Právě toxicita a sexismus jsou v tuhle chvíli ta nejpalčivější témata, nicméně nešvarů, ale i mýtů v esportu je celá řada. Společně se Sazkou proto kampaň na kultivaci gamingového prostředí budeme v příštím roce ještě rozšiřovat,“ doplňuje Bernard Šimon, CMO ze Sinners Esports.

U větších esportových organizací bývá samozřejmostí, že klauzule vymezující se proti nevhodnému chování je součástí smluvních podmínek. Což mimo jiné poukazuje na to, že chování hráčů se vzájemným respektem a v duchu fair play nebývá samozřejmostí a je ho potřeba korigovat.

Spoty vznikly ve spolupráci s českou esportovou organizací Sinners Esport, které je Sazka partnerem a videoprodukce byla v režii Pinarto studio. Kampaň poběží zejména v online prostředí a během streamingů esportových zápasů tak, aby se co nejpřirozenějším způsobem dostala přímo k hráčům.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet