Reklama
Megaboard

Firmy chtějí všechno. Ideálně na jednom místě

Marketingová 360stupňová komunikace od Amdenu nabízí vše. Strategii, motivační program i event.

Pro steak k řezníkovi. Pro brambory k zelináři. Pro petrželku do hor k bábě kořenářce. A pak ještě pro talíř do porcelánky. Trochu moc shánění kvůli večeři, kterou si po tomhle maratonu ve stylu pingpongové obíhačky (kde jste jediný hráč) stejně neuvaříte. Podobně se mnohdy cítí firmy lačnící po kvalitním marketingu, když shánějí tohohle na online, tamtoho na PR, tuhletu na eventy…

A že byl v plánu i motivační program, už vzal ďas, protože s jazykem na vestě zjišťují, že tenhle míček už se fakt doběhnout nedá.

Naštěstí jsou na trhu marketingové agentury, které nabízejí vše.

Spása? Pro mnohé firmy ano.

Jak ale ustát pomyslnou „rozkročenost“ a nabízet stejně kvalitní služby, jaké mohou najít u specialistů? „Chce to obrovský důraz na insight jednotlivých týmů a precizní projektové řízení. Ale jde to a funguje to. Dokazují to naše reference a letité zkušenosti v oboru,“ říká Petra Elmerová (na úvodní fotografii), CEO agentury Amden, která nabízí 360stupňovou marketingovou komunikaci.

Vejce? Slepice? První byla marketingová strategie!

Marketingová komunikační strategie je základní stavební prvek marketingu a vyžaduje komplexní přístup. Od znalosti cílovky a jejích potřeb, po sdělení a komunikační kanály. Všechny aktivity do sebe musí dobře zapadat, mluvit jedním hlasem, aby efektivně oslovily potenciálního zákazníka.

Kudy to tedy vzít? Jak vymyslet fungující strategii, aniž byste plíživě obcházeli pomyslný konkurenční chumel a pak to do něj prostě z jedné strany bezhlavě napálili? Má tato snaha o penetraci trhu šanci na uspokojivý výsledek?

V Amdenu nedají dopustit na průzkum trhu, který bez příkras odhalí, jak si firma stojí. Dojde k porozumění cílům a očekáváním klienta i změření očekávání zákazníků.

„Když vytvoříme silné sdělení postavené na konkurenční výhodě klienta, máme napůl vyhráno. Navazující mediální strategii nepodceňujeme. Musí být efektivní, tedy vhodnou kombinací času a peněz,“ říká o strategické komunikaci Petra Elmerová.

Strategické okénko

Jaké jsou další „must have“ věci při tvorbě marketingové strategie? Najít smysluplný a efektivní mix marketingových nástrojů s cílem dostat klienta do povědomí zákazníků, odlišit jej od konkurence nebo vytvořit vztah ke značce. „U výrobce střešní krytiny jsme vsadili na silný příběh a historii ryze české rodinné firmy s využitím online nástrojů, outdoorové reklamy nebo propagace v rádiu,“ pokračuje Petra Elmerová. „U výrobce polystyrenové izolace jsme pozornost B2B i B2C zákazníků zaměřili na nejsilnější benefity, jako je portfolio výrobků a environmentální témata, a to pomocí například bannerové reklamy a textových (responzivních) inzerátů na nejpoužívanějších vyhledávačích, organických postů na FB podpořených reklamou a „dark“ postů.

U změny komunikačního stylu rockového festivalu jsme šli při tvorbě grafického konceptu po jeho prapůvodní DNA a e-shop s elektronikou Digilama.cz jsme představili jako rádce pro ty, co se topí v nabídce produktů a nechtějí zešedivět při hledání třeba těch pravých chytrých hodinek.

Kruh se uzavírá

Pak už jen stačí klientovi doplnit standardní komunikační mix motivačním programem, který „nakopne“ jeho zákazníky, zvýší mu obrat o desítky procent a ukotví loajalitu jeho obchodních partnerů. A event? To není jen hala bala party. Je to silný komunikační nástroj, který nabízí něco, co žádný jiný nemá. Emoce. Na newsletter v mailu už si nevzpomenete, o legendárním výročním večírku či teambuildingu.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále