Kuchyně je víc než jen místo na vaření, říká v nové roční kampani Ikea

© Ikea

Ikea se v nové dlouhodobé kampani zaměří na vaření a stolování. Její hlavní heslo zní: „Kuchyně je víc než jen místo na vaření. Je to srdce vašeho domova“. Kampaň poběží napříč různými kanály a odstartuje ji nový televizní spot.

Z průzkumu Ikea Life at Home vyplynulo, že 42 procent Čechů považuje domácí jídla za zdravější než ta z restaurace. Ikea pochopila, že lidé více vaří doma a že kuchyně je jedním z nejdůležitějších míst v domácnosti. Cílem nové kampaně je upozornit na kouzlo všednodenních chvilek, které se v kuchyni odehrávají, a tím prohloubit emoční spojení.

„Z průzkumu víme, že kuchyni považují lidé za srdce domova, ale zároveň je pro ně místností, se kterou jsou nejméně spokojení.​ Proto jsme si na příštích dvanáct měsíců zvolili jako hlavní téma vaření a stolování,“ říká Iva Tomanová Pohlová, manažerka marketingové komunikace Ikea pro Česko, Maďarsko a Slovensko.

„Zdůrazníme, že jednoduchá, cenově dostupná a chytře navržená řešení Ikea pro vaření a stolování napomáhají tomu, aby si lidé byli blíž. Pomůžeme odbourat předsudky, které se s domácím vařením pojí,“ dodává.

Během roku se Ikea zaměří na šest aktivit souvisejících s kuchyní – od samotného návrhu kuchyňské linky přes vaření, servírování až po ukládání potravin. Součástí kampaně bude 20sekundový spot, který poběží i v televizi, měnící se dodatky k televiznímu spotu a různé formáty OOH reklamy včetně tramvají s polepem, které budou jezdit v Praze, Brně a Ostravě.

Ikea využije také YouTube a sociální média. V plánu má aktivně komunikovat na vlastních platformách, například na svém webu zveřejňovat zajímavé tipy k vaření a stolování. V průběhu roku realizuje několik PR aktivit a chystá také projekty a spolupráce s místními influencery.

Strategie pro český trh vznikla v Publicis Groupe. Kampaň využívá globálních komunikačních assetů, mezi které patří i hlavní spot, ale také lokálně vzniklých materiálů. Publicis Groupe zaštiťuje také komunikaci na sociálních sítích, o mediální nasazení se stará Dentsu, PR a influencery pokrývá agentura Adison.

„Naším záměrem je připomenout, že vaření a stolování je projevem péče, kreativity a pospolitosti, pomoct lidem zažívat chvíle, na jaké se dlouho vzpomíná, a tím upevnit jejich pozitivní vztah ke značce Ikea. Formou autentických příběhů a nápaditých aktivit chceme docílit toho, aby nás zákazníci nevnímali jen jako prodejce, ale jako značku, která opravdu chápe, co dělá domov domovem,“ dodává Iva Tomanová Pohlová.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Marketing ve sportu
Golden Drum
Balíkovna

MAM Exkluzivně v časopise

Česká filharmonie při natáčení kampaně v Japonsku
Držitelé ocenění Young Drummers 2025
Ansgar Zerfass Univerzita Lipsko
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka