Ikea se v nové dlouhodobé kampani zaměří na vaření a stolování. Její hlavní heslo zní: „Kuchyně je víc než jen místo na vaření. Je to srdce vašeho domova“. Kampaň poběží napříč různými kanály a odstartuje ji nový televizní spot.
Z průzkumu Ikea Life at Home vyplynulo, že 42 procent Čechů považuje domácí jídla za zdravější než ta z restaurace. Ikea pochopila, že lidé více vaří doma a že kuchyně je jedním z nejdůležitějších míst v domácnosti. Cílem nové kampaně je upozornit na kouzlo všednodenních chvilek, které se v kuchyni odehrávají, a tím prohloubit emoční spojení.
„Z průzkumu víme, že kuchyni považují lidé za srdce domova, ale zároveň je pro ně místností, se kterou jsou nejméně spokojení. Proto jsme si na příštích dvanáct měsíců zvolili jako hlavní téma vaření a stolování,“ říká Iva Tomanová Pohlová, manažerka marketingové komunikace Ikea pro Česko, Maďarsko a Slovensko.
„Zdůrazníme, že jednoduchá, cenově dostupná a chytře navržená řešení Ikea pro vaření a stolování napomáhají tomu, aby si lidé byli blíž. Pomůžeme odbourat předsudky, které se s domácím vařením pojí,“ dodává.
Během roku se Ikea zaměří na šest aktivit souvisejících s kuchyní – od samotného návrhu kuchyňské linky přes vaření, servírování až po ukládání potravin. Součástí kampaně bude 20sekundový spot, který poběží i v televizi, měnící se dodatky k televiznímu spotu a různé formáty OOH reklamy včetně tramvají s polepem, které budou jezdit v Praze, Brně a Ostravě.
Ikea využije také YouTube a sociální média. V plánu má aktivně komunikovat na vlastních platformách, například na svém webu zveřejňovat zajímavé tipy k vaření a stolování. V průběhu roku realizuje několik PR aktivit a chystá také projekty a spolupráce s místními influencery.
Strategie pro český trh vznikla v Publicis Groupe. Kampaň využívá globálních komunikačních assetů, mezi které patří i hlavní spot, ale také lokálně vzniklých materiálů. Publicis Groupe zaštiťuje také komunikaci na sociálních sítích, o mediální nasazení se stará Dentsu, PR a influencery pokrývá agentura Adison.
„Naším záměrem je připomenout, že vaření a stolování je projevem péče, kreativity a pospolitosti, pomoct lidem zažívat chvíle, na jaké se dlouho vzpomíná, a tím upevnit jejich pozitivní vztah ke značce Ikea. Formou autentických příběhů a nápaditých aktivit chceme docílit toho, aby nás zákazníci nevnímali jen jako prodejce, ale jako značku, která opravdu chápe, co dělá domov domovem,“ dodává Iva Tomanová Pohlová.

