Pivovar Ostravar ze skupiny Pivovary Staropramen tento týden zahájil novou marketingovou kampaň, ve které představuje svou letošní novinku.
Mustang je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na českém pivním trhu. V loňském roce si značka polepšila o 9,2 procent a plechovkové multibalení Mustang se stalo nejprodávanějším produktem ostravského pivovaru v maloobchodu. Z dat ostravského pivovaru dále vyplývá, že Mustang zaujal 10 % Čechů a každý třetí Čech už pivo ochutnal. Tím však ambice značky nekončí.
Novinkou roku je ležák Mustang Hořký
V letošním roce Ostravar rozšířil nabídku piv Mustang o nový hořký ležák Mustang Hořký. Typologicky se jedná o jednosladový ležák, který je uvařen výhradně z jednoho druhu ječného sladu. Vyniká především jemným sladovým tělem, robustní hořkostí a příjemně dlouhým hořkým dozníváním. Má objem alkoholu 5,1 procent a hořkost 35 IBU. Na trhu bude k dispozici v lahvích, plechovkách i sudech.
Nový Mustang je uvařen z jednoho druhu sladu a vyniká příjemnou intenzivní hořkostí
Jak už je pro značku Mustang typické, nové pivo opět propojí tradiční české ležáky s moderními chutěmi. Základní surovinou při přípravě nového piva je tradiční chmel Sládek v kombinaci se silným hořkým chmelem Herkules.
Pečlivý vývoj nového piva trval rok
Vývoj nového piva trval jeden rok. Jeho předobrazem se stal speciál ze spilky Fantome, který v limitované várce uvařil Ostravar na sklonku minulého roku. „Ve srovnání s Fantome má Mustang Hořký vyladěnější a robustnější hořkost a mnohem delší hořké doznívání,” popisuje chuťový profil nového Mustangu obchodní sládek Vojtěch Slivoň.
Novinku podpoří silná marketingová kampaň
Nový hořký ležák míří na trh s velkou marketingovou podporou a sloganem „Černý kůň mezi hořkými pivy.“ Reklamní kampaň pro Ostravar připravila agentura DDB, která se před třemi lety úspěšně zhostila představení pivovaru v rámci celonárodní distribuce ostravského piva.
Marketingový tým značky Mustang s kreativní agenturou DDB hledal způsob, jak propojit vlastnosti divokého mustanga se samotným brandem a průsečík našli v chování a vzhledu černého koně. Černý kůň je osvobozen od spousty svazujících společenských pravidel a může si dělat věci skutečně po svém. To je něco, co pivovar Ostravar dělá už dlouho, a to se v nové kampani podařilo pojmenovat.
Režie TV spotu se ujal Petr Dvořák pod produkcí Punk Films. „Náš nový TV spot je spjatý s domovským městem Mustangu. Točili jsme ho na ikonických ostravských místech a ve spotu si zahrál i náš obchodní sládek Vojtěch Slivoň,“ prozradil manažer značky Mustang Dalibor Dubb.
Komunikační koncept se snaží zachytit rebelský charakter značky a staví Mustang do role nečekaného hráče, který dokáže překvapit a zaujmout v kategorii, kde dominují velké a známé značky. Nová kampaň oslavuje individualitu, odvahu vystoupit z řady a chuť objevovat nové chutě mimo zavedené stereotypy.
Současná marketingová kampaň však bude ještě intenzivnější a nový Mustang Hořký se objeví v televizi, v online, v PR i na hudebních eventech.
Role ambasadora značky Mustang se zhostil rapper Marpo se svým specifickým hudebním stylem. „Mustangu se úspěšně daří propojovat tradiční přednosti českého piva s moderními chutěmi. Marpo také pracuje s více styly. Dokáže skvěle propojit rap, rock a country a lidi to strašně baví. Moc se na spolupráci těšíme,“ říká závěrem Dalibor Dubb, manažer značky Mustang.
Vizitka kampaně:
Kreativní agentura: DDB Prague
PR agentura: Walker&Lambert
Značka: Mustang
Mediamix: TV, online, OOH, PR
Kreativní šéfka: Klára Palmer
Head of art: Iva Nitkulinec
Copywriter: Markéta Kolodžejová, Vojta Vaník
Art director: Václav Matoušek
Grafický designér: Filip Morys
Account management: Rostislav Novák, Ivana Volavá, Vojtěch Kajtman
In house producer: Ondřej Martinec
Production house: Punk Film
Režisér: Petr Dvořák
DOP: Michal Babinec
Postproduction: PFX
Sound design: Ondřej Dvořák
Hudba: Oliver Fillner