Puck-Off předsudkům dává kampaň Fortuny na podporu ženského hokeje

Ženský hokej vyzdvihuje kampaň od Leo Burnett Prague (Publicis Groupe) pro Fortunu v rámci dlouhodobého strategického partnerství s Českým hokejem.

S pomocí speciálního puku, který upozorňuje na nerovnosti a výzvy, kterým hráčky denně čelí, vzdává hold hokejistkám kampaň Puck-Off předsudkům.

Vznikla ve spolupráci Českého hokeje a společnosti Fortuna, přičemž projekt je součástí dlouhodobé strategie svazu s cílem vytvářet lepší podmínky pro hokejistky, poskytovat jim servis a rozproudit investice do nejmladší generace. Díky této iniciativě a rostoucí podpoře mají hokejistky stále lepší podmínky, větší prostor v médiích a silnější zázemí pro svůj sport.

„Rozdíly mezi mužským a ženským hokejem existují, na což se v rámci kampaně Puck-off předsudkům snažíme poukázat. Ženský hokej má přitom ohromný potenciál. Chceme s ním pracovat jinak a využít jeho silných stránek, které mužský sport nenabízí,“ říká Marek Janoušek, manažer sponzoringu Fortuny.

„I to bylo motivací k tomu, abychom se stali partnery mistrovství světa žen, které je pro nás největší domácí akcí roku,“ dodává Janoušek.

Pro kampaň speciálně upravený puk váží 4,6krát více než běžný. Poukazuje na to, že v ženském hokeji je 4,6krát méně registrovaných hokejistek než mužů. Váha puku je tak hmatatelným symbolem předsudků a zároveň i odolnosti a nezdolné vůle hokejistek bojovat za své místo na ledě.

„Náš puk váží 4,6krát víc než klasický a zároveň obsahuje jen deset procent kvalitního kaučuku. Jen tolika procentní zájem dostávají hokejistky od médií a sponzorů. Střílí se s ním sice těžko, ale odpálit se dá. Stejně jako předsudky,“ říká Nikola Foktová, kreativní ředitelka Leo Burnett a MSL Czech Republic.

Právě s touto myšlenkou pracuje celý koncept kampaně, včetně provokativního názvu. „Naše kampaň podporuje hokejistky, o kterých možná není tolik slyšet, ale jejich nasazení a oddanost jsou často ještě větší než u hokejistů,“ dodává Foktová

Kampaň běží od konce března do 20. dubna a bude tak doprovázet mistrovství světa žen IIHF 2025, které se koná v Českých Budějovicích. V kampaňovém spotu, který je k vidění na sociálních sítích a podporují jej také vybraní influenceři, figurují samotné hráčky národní reprezentace.

Vizitka kampaně
Klient: Fortuna
Creative director: Nikola Foktová, Leo Burnett Prague a MSL Czech Republic
Creative leader: Klára Javůrková, Leo Burnett Prague
Art director: Zora Makovská, Jiří Riess, oba Leo Burnett Prague
Motion designer: Ondřej Štefák, Leo Burnett Prague
Account director: Barbora Veselá, Leo Burnett Prague
Account manager: Lucie Husičková, Leo Burnett Prague
Senior strategic planner: Soňa Procházková, Publicis Groupe
Head of consumer PR: Josef Chrpa, MSL Czech Republic
PR consultant: Jana Pfeiferová, Sylvie Micková, Anna Ryzáková, všechny MSL Czech Republic
Influencer marketing specialist: Pavlína Svobodová, Publicis Groupe
Video production: Go4gold

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-14

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-14

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Surfař
Mikroinfluenceři
fenomen

MAM Exkluzivně v časopise

Jakub Loos, Coca-Cola
MAM class
SABRE Awards 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist