Publicis Play, herní divize Publicis Groupe, připravil pro Penny kampaň zaměřenou na gamery, včetně sponzoringu turnaje Streamers Clash ve hře League of Legends s podporou Michala Suchánka a streamera Kapesnik69.
„Je to naše první gamingová kampaň, kterou oslovujeme gamery. S týmem z Publicis Play jsme našli ten správný tón komunikace vůči hráčům a společně vytvořili dvouměsíční kampaň k podpoře kultovního streamerského turnaje v oblíbené hře League of Legends,“ řekl Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny.
Teaser kampaně, v němž se obě hlavní tváře seznamují, byl nasazen na začátku února na Twitchi. Celkem sedm kampaňových spotů běželo primárně na platformě Twitch, odkud se následně sdílely i na další sociální sítě a mediální kanály řetězce.
„Důležitým prvkem kampaně je udržení podobného, neotřelého a autentického tónu komunikace, kterým je Penny známý ze svých dalších ATL kampaní. Na Twitchi jsme s kampaní šli trochu dál, v duchu claimu ‚hezky česky‘ jsme pro kampaň využili české překlady z LOLka, které nejen netrénovanému uchu, které nezná anglický originál, znějí zcela absurdně a nedávají smysl,“ řekl Martin Žežulka z Publicis Play.
Cílem kampaně bylo představit řetězec Penny gamerské komunitě, a to prostřednictvím sedmi spotů na Tiktokovém kanálu řetězce propagujících spolupráci s turnajem Streamers Clash s využitím humoru a hantýrky vlastní hráčům. Součástí kampaně byl i průzkum mezi herní komunitou zaměřený na to, co je nejvíce zajímá, když jde o nakupování. S výsledky průzkumu se bude posléze pracovat i pro formáty instreamové reklamy.

Do turnaje Streamers Clash, jehož finále proběhlo 22. února 2025 a ve kterém soutěžilo 40 českých influencerů o 500 000 Kč, nasadil řetězec Penny svůj vlastní tým nazvaný Pán kapesníků: společenstvo Penny, v čele s ambasadorem Kapesnik69. Tým měl místo dresů dokonce i vlastní upravené pracovní uniformy prodavačů Penny.
Mediální výsledky Streamers Clash 2025
Videa z turnaje Streamers Clash ve spojení se značkou Penny celkem získala 19,45 milionu impresí primárně na platformách Twitch a TikTok. Zároveň s tím na sociálních sítích kampaň dosáhla 2,71 milionu impresí, 70 965 lajků a 760 komentářů. Co se týče celkového vyhodnocení akce a jejího mediálního pokrytí, dosáhl celkový zásah kampaně na 1 500 000 unikátních uživatelů.
Navíc tým Pán kapesníků: Společenstvo Penny celý turnaj Streamers Clash vyhrál a v přeplněné aréně Vodafone PLAYzone Areny na pražském Chodově slavil první týmové vítězství, které se pokusí zopakovat v podzimním turnajovém klání.
„Tímto projektem jsme, jak věřím, úspěšně vykročili naproti nejmladší generaci, a to s autentickou komunikací i vtipnými momenty. Generační střet mezi Michalem Suchánkem a streameremKapesnik69 nám skvěle hezky česky akcentuje právě tu naši českost,“ zhodnotil Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny.
Vizitka kampaně
Kreativní tým: Martin Žežulka, Martin Veverka
Produkce: WeSmart
Kamera: Matyáš Sadil, Matěj Verner (WeSmart)
Copywriter: Martin Veverka
Strategie: Martin Žežulka
Média: Twitch, TikTok
Trvání kampaně: únor až duben 2025