Nová celoroční marketingová kampaň Komerční banky se zaměřuje na ochranu financí klientů a posilování kontroly nad finančními riziky díky nové éře bankovnictví.
Kampaň staví na inovativním vizuálním konceptu „příšer“ symbolizujících digitální a další hrozby ztělesňující nejčastější podvody a rizika v oblasti bankovnictví a osobních financí. Banka koncept na podporu finanční bezpečnosti připravila ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP a dále s agenturami Dentsu, Svengali a Imagine Nation.
„Kybernetické hrozby se neustále vyvíjí a útočníci využívají stále sofistikovanější metody. V Komerční bance proto přistupujeme k bezpečnosti inovativně a nejenže chráníme finance našich klientů pomocí špičkových technologií, také vzděláváme a motivujeme klienty k aktivní obraně,“ říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro strategii značky a komunikaci Skupiny Komerční banky.
Prvním televizním spotem je reklama na službu „Ověření bankéře“, která klientům umožňuje okamžité ověření zaměstnance Komerční banky při telefonickém hovoru prostřednictvím aplikace KB+. To je klíčový prvek pro ochranu klientů před podvodníky vydávajícími se za zaměstnance banky.
„Tato kampaň spojuje edukaci, kreativu a technologie, abychom klientům nabídli bezpečné a pohodlné digitální bankovnictví. Naším cílem není jen reagovat na hrozby, ale předcházet jim a nastavovat tak nové standardy v ochraně financí,“ dodává Kovářová.
Vizuálním prvkem kampaně jsou mimo jiné „příšery“, které symbolizují různé formy kybernetických a dalších finančních hrozeb – podvodné telefonáty, phishing, podvody na internetu či neoprávněný přístup k účtům. Každá příšera představuje konkrétní hrozbu a ukazuje, jak ji mohou klienti s pomocí digitálního bankovnictví KB+ snadno eliminovat.
„Bezpečnostní hrozby jsou pro většinu lidí často těžko představitelné, hledali jsme tedy kreativní řešení, které je lidem přiblíží. Proto jsme jednotlivé hrozby zhmotnili formou příšerek a v komunikaci je zobrazujeme v konkrétních životních situacích, s kterými se lidé dokážou ztotožnit, a tak si i uvědomit s nimi spojená rizika,“ okomentovala vznik komunikačního konceptu Martina Satre, account directorka agentury VCCP.
Další příšery budou reprezentovat ostatní rizika, se kterými se mohou klienti setkat. Mezi ně patří například podezřelé či podvodné transakce, nevýhodné spotřebitelské úvěry či zneužití platebních karet.
Kampaň poběží po celý rok 2025 napříč různými komunikačními kanály – televizními spoty, digitální reklamou, sociálními médii, outdoorovou reklamou a na pobočkách banky. Bylo natočeno šest televizních spotů (každý o délce 20 vteřin) a stejný počet online videí, které budou postupně zveřejňovány s rozestupem 1–2 týdnů. Každé z nich se zaměří na konkrétní benefit, který KB+ poskytuje pro ochranu financí klientů.
Reklamní spoty režíroval tým Wolfberg s produkcí Bistro Films. Fotografické materiály vytvořil Adam Bartas.
Vzhled příšer navrhl Přemek Ponáhlý ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP. Následně byly ve spolupráci se studiem Alien vymodelovány ve 3D a pomocí technologie motion capture oživeny v televizních spotech a online videích. Příšery se také objevují ve statických vizuálech, kde symbolicky utíkají před portálem, který symbolizuje ochranný štít KB.
Kampaň není pouze o ochraně financí, ale také o dlouhodobé motivaci nových klientů k přechodu na moderní digitální bankovnictví KB+. Jako součást kampaně nabízí Komerční banka akviziční bonus až 3000 Kč pro nové klienty, kteří si založí účet v aplikaci KB+ a splní podmínky aktivního používání po dobu tří měsíců.

Vizitka kampaně
Klient: Komerční banka
Agentura: VCCP
Produkce: Bistro Films
Režie: Wolfberg
Efekty a animace: Studio Alien
Média: Dentsu
PR: Svengali Communication
Sociální sítě: Imagine Nation