Po šatech z piva na filmovém festivalu zaujaly šaty z ovesné kaše na týdnu módy. Quaker Oats si říkají o pozornost v kampani od studia Uncommon.
Americký brand Quaker Oats se rozhodl zaujmout na nedávném londýnském týdnu módy. Řady haute couture rozrazil svou vlastní „oat couture“ a s pomocí studia Uncommon vyslal do ulic Londýna TikTok influencerku Lily Rose v šatech z ovesné kaše. Nechyběly další ovesné doplňky včetně bot, kabelky či brýlí.
Značka si je vědomá toho, že šaty na první pohled nevypadají zrovna sexy, kampaň doprovází slogan „lahodně opravdové, lahodně ošklivé“. Strefuje se tak do trendu, který dělá avantgardní módu třeba i z pytlů na odpadky, jak ukázala Balenciaga.
Zároveň je ale stunt na londýnském týdnu módy startem delší kampaně, která dělá z „lahodně ošklivého“ přednost – Quaker Oats říkají, že jejich ovesná kaše není tak krásná, jako například různě barevné slazené cereálie, ale je o to lahodnější, že je opravdová a nenačechraná umělými ingrediencemi.
Start kampaně Quaker zaujal, během 48 hodin získal milion zhlédnutí, které se od té doby ještě zpětinásobily. A značka slibuje další zajímavé aktivity. Že projekt zaujme, se dalo čekat i podle dřívějších zkušeností jiných značek.
Není to ostatně první kampaň, která se o něco podobného snaží. Snad na všech soutěžích kreativity i efektivity před pár lety sbíral ocenění projekt Moldy Whopper od Burger Kingu a agentur Ingo a David. Ten se od konkurence vymezil tím, že své burgery z přírodních ingrediencí prostě nechal zplesnivět, a ještě je poutavě nafotil nejen pro OOH kampaně.
Také studio Uncommon má za sebou jednu kontroverzní módní kampaň. Na loňském týdnu módy v New Yorku upozorňovalo na otevření kanceláří ve městě unikátními botami, jejichž platformy představovaly klece s vycpanými krysami. „Ratboot“ studio je představilo jako symbol New Yorku, kde vedle osmi milionů lidí žijí tři miliony krys. Boty, které na sítích vidělo přes 100 milionů lidí, pak vydražilo a podpořilo z výnosu nadaci, která se věnuje adopcím krys.
A Quaker neudělal ani první šaty z jídla nebo pití. Už tu byla Lady Gaga s outfitem z hovězích plátků. A nejen Čechy pak zaujala předloňská kampaň Pilsner Urquell s šaty z piva, za nimiž stojí studio Imminent, společnost Nanollose a návrhář Jakub Polanka ve spolupráci s agenturami B&T a Bison & Rose.
Šaty během Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech oblékla herečka Aňa Geislerová, která tak značku Pilsner Urquell dostala na červený koberec, kam ani sponzoři festivalu obyčejně nesmí. Projekt sbíral ocenění nejen na českých ADC Awards a Effie – tam se i díky nim stal Plzeňský Prazdroj nejúspěšnějším zadavatelem – ale dostaly se třeba i na shortlist ADCE Awards.