Air Bank se ještě více obrací směrem k zákazníkům a 19 měsíců po zlém bankéři opouští její spoty i ten hodný v podání Tomáše Měcháčka. Hlavní role v novém komunikačním konceptu „100 důvodů“ patří klientům a plejádě bankovních opruzů, které její služby řeší.
Zatímco první koncept Air Bank vydržel 12 let, životnost toho druhého byla o poznání kratší. „Marketing není stacionární. Lidé se dnes chovají jinak a vy musíte reflektovat jejich sociální a ekonomické potřeby a samozřejmě také strategické a byznysové cíle. Proto jako banka budeme raději agilní, než abychom dogmaticky drželi jeden koncept,“ vysvětluje Oldřich Dostál, šéf marketingu Air Bank, v rozhovoru pro aktuální vydání Marketing & Media 9/2025.
Jak dodává, nový komunikační koncept není revolucí, ale přirozenou evolucí toho dosavadního. Kontinuitu lze mimo jiné vidět v zaměření na zákazníka. Hlavním sdělením kampaně je stovka konkrétních a racionálních důvodů, „proč i banku můžete mít rádi“, okořeněná v samotném závěru velice sebevědomým apelem.
„Naší hlavní unikátností je velké množství věcí, které pro klienty děláme. Když jsme si všechny za třináct let své existence dali na papír, vznikl seznam více než sta položek. Martin Přikryl, šéf agentury Werk.camp, pak přišel s konceptem, který by ty jednotlivé věci vyjmenovával a hlavně — abychom nezůstali v bankovním „bullshitu“ — je ukazoval,“ popisuje vznik konceptu Dostál.
Vedle režisérského dua Mods (Martin Přikryl a Michal Nohejl) a agentury Werk.Camp spolupracoval na konceptu také interní marketingový tým. A jelikož nový strategický přístup Air Bank stojí na mnohosti, zpracování a uvedení se dočká každý ze stovky důvodů.
„V jednu chvíli spouštíme třináct reklam v televizi a onlinu a každá z nich přináší jinou exekuci. A co dva měsíce je budeme měnit, abychom stihli odrotovat celou stovku,“ uvádí ředitel marketingu. Kampaň startuje 3. března první sérií reklamních spotů na TV Nova, v online prostředí a také v outdooru.
O tom, jestli byl předchozí koncept úspěšný, proč se Tomáš Měcháček stará už jen o voiceover spotů či do jaké míry se Air Bank inspirovala loňskou kampaní Revolutu, čtěte pouze zde.





