Hodný bankéř končí, přichází „100 důvodů“. Air Bank má po roce a půl nový koncept

Air Bank se ještě více obrací směrem k zákazníkům a 19 měsíců po zlém bankéři opouští její spoty i ten hodný v podání Tomáše Měcháčka. Hlavní role v novém komunikačním konceptu „100 důvodů“ patří klientům a plejádě bankovních opruzů, které její služby řeší.

Zatímco první koncept Air Bank vydržel 12 let, životnost toho druhého byla o poznání kratší. „Marketing není stacionární. Lidé se dnes chovají jinak a vy musíte reflektovat jejich sociální a ekonomické potřeby a samozřejmě také strategické a byznysové cíle. Proto jako banka budeme raději agilní, než abychom dogmaticky drželi jeden koncept,“ vysvětluje Oldřich Dostál, šéf marketingu Air Bank, v rozhovoru pro aktuální vydání Marketing & Media 9/2025.

Jak dodává, nový komunikační koncept není revolucí, ale přirozenou evolucí toho dosavadního. Kontinuitu lze mimo jiné vidět v zaměření na zákazníka. Hlavním sdělením kampaně je stovka konkrétních a racionálních důvodů, „proč i banku můžete mít rádi“, okořeněná v samotném závěru velice sebevědomým apelem.

„Naší hlavní unikátností je velké množství věcí, které pro klienty děláme. Když jsme si všechny za třináct let své existence dali na papír, vznikl seznam více než sta položek. Martin Přikryl, šéf agentury Werk.camp, pak přišel s konceptem, který by ty jednotlivé věci vyjmenovával a hlavně — abychom nezůstali v bankovním „bullshitu“ — je ukazoval,“ popisuje vznik konceptu Dostál.

Vedle režisérského dua Mods (Martin Přikryl a Michal Nohejl) a agentury Werk.Camp spolupracoval na konceptu také interní marketingový tým. A jelikož nový strategický přístup Air Bank stojí na mnohosti, zpracování a uvedení se dočká každý ze stovky důvodů.

„V jednu chvíli spouštíme třináct reklam v televizi a onlinu a každá z nich přináší jinou exekuci. A co dva měsíce je budeme měnit, abychom stihli odrotovat celou stovku,“ uvádí ředitel marketingu. Kampaň startuje 3. března první sérií reklamních spotů na TV Nova, v online prostředí a také v outdooru.

O tom, jestli byl předchozí koncept úspěšný, proč se Tomáš Měcháček stará už jen o voiceover spotů či do jaké míry se Air Bank inspirovala loňskou kampaní Revolutu, čtěte pouze zde.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-9

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-9

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251
iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)

MAM Exkluzivně v časopise

Oldřich Dostál
Jan Čillík
Oskar Hes a Petr Čech
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
lego_mustard
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
lego_mustard