Po zdánlivě nekonečné zimě konečně přišel první jarní den a s ním se rozjela i tradičně ulítlá kampaň řetězce Hornbach od Heimat TBWA.
V loňské kampani bylo pro Hornbach každé jaro novým začátkem a zahrádkáři se v něm líhnuli z kokonů. Letos se řetězec s kreativou od berlínské Heimat TBWA vrací se všemi nadšenci do DIY k pocitům známým z dětství.
Začátek spotu odkazuje na zdánlivě nekonečnou zimu. Zatímco zahrada spala, její majitelé se nudili. A podobně jako děti si dlouhou chvíli zkracují roztodivnými způsoby. Zalehnou na piano a ťukají do kláves, znuděně sloupávají tapety, zhasínají a rozsvěcejí světlo jazykem, oplácají se pomazánkou, kterou rovnou ujídají.
Z temných chvil je ale vytrhnou první tóny jara, které přijíždí jako auto se zmrzlinou. Nebo tedy spíš dětský náklaďák plný hraček, které jim tak dlouho chyběly.
„Hluboko v každém z nás se schovává nespoutaná dětská bujarost. Touhu po ní nereprezentuje žádná značka tak, jako Hornbach s jarní dávkou šílenství o velikosti trakaře,“ uvádí poeticky Guido Heffels, kreativní otec kampaní řetězce, který vloni vystoupil v Praze na konferenci Forum Media, kde mimo jiné mluvil o kreativitě a odvaze klientů.
Nadšení kampaně „raduj se jako dítě“ se hodí obzvlášť v době nejistoty, kdy člověka snadno mohou přepadnout temné myšlenky, od nichž mu mohou pomoci právě koníčky, které ho povzbudí. K úplné dětské radosti ze spotu už snad chybí jen to, že ani v české verzi „náklaďák jara“ nepředstavuje klasická oranžová tatrovka, kterou si z dětství pamatuje snad každý zahrádkář.
„Kampaň perfektně zachycuje emoce, které během této důležité sezony lidé cítí, odráží se v ní i nezdolný přístup zákazníků Hornbachu. Ta dětská radost z toho, co vytvoříte vlastníma rukama,“ dodává Thomas Schnaitmann, mezinárodní šéf brandu řetězce.
Spot vznikal v produkci TPF Berlin s režií Fredrika Bonda a kamerou Jakoba Ihreho. Design kulis i s náklaďákem má na svědomí Fritjof Granström. Hudba je z dílny Fridge Audio se skladatelem Asherem Kaplanem.
Vizitka kampaně
Klient: Hornbach
Agentura: HeimatTBWA
Kreativní ředitel: Guido Heffels, Luis Jaehner, Christofer Kuemmerer
Agenturní produkce: Kerstin Heffels
Výkonný ředitel: Tim Holtkoetter
Account Director: Lea Boehm, Peter Hunger
Produkce: TPF Berlin
Výkonný producent: Michael Duttenhöfer
Režie: Fredrik Bond
Kamera: Jacob Ihre
Produkční designér: Fritjof Granström
Produkce: MJZ London
Postprodukce: Marshall Street Editing, Company 3, Katalyst Berlin
Hudba: Fridge Audio – Asher Kaplan, David Arnold