Do nespoutaných dětských let se vrací Hornbach v kampani, která konečně vítá jaro

Po zdánlivě nekonečné zimě konečně přišel první jarní den a s ním se rozjela i tradičně ulítlá kampaň řetězce Hornbach od Heimat TBWA.

V loňské kampani bylo pro Hornbach každé jaro novým začátkem a zahrádkáři se v něm líhnuli z kokonů. Letos se řetězec s kreativou od berlínské Heimat TBWA vrací se všemi nadšenci do DIY k pocitům známým z dětství.

Začátek spotu odkazuje na zdánlivě nekonečnou zimu. Zatímco zahrada spala, její majitelé se nudili. A podobně jako děti si dlouhou chvíli zkracují roztodivnými způsoby. Zalehnou na piano a ťukají do kláves, znuděně sloupávají tapety, zhasínají a rozsvěcejí světlo jazykem, oplácají se pomazánkou, kterou rovnou ujídají.

Z temných chvil je ale vytrhnou první tóny jara, které přijíždí jako auto se zmrzlinou. Nebo tedy spíš dětský náklaďák plný hraček, které jim tak dlouho chyběly.

„Hluboko v každém z nás se schovává nespoutaná dětská bujarost. Touhu po ní nereprezentuje žádná značka tak, jako Hornbach s jarní dávkou šílenství o velikosti trakaře,“ uvádí poeticky Guido Heffels, kreativní otec kampaní řetězce, který vloni vystoupil v Praze na konferenci Forum Media, kde mimo jiné mluvil o kreativitě a odvaze klientů.

Nadšení kampaně „raduj se jako dítě“ se hodí obzvlášť v době nejistoty, kdy člověka snadno mohou přepadnout temné myšlenky, od nichž mu mohou pomoci právě koníčky, které ho povzbudí. K úplné dětské radosti ze spotu už snad chybí jen to, že ani v české verzi „náklaďák jara“ nepředstavuje klasická oranžová tatrovka, kterou si z dětství pamatuje snad každý zahrádkář.

„Kampaň perfektně zachycuje emoce, které během této důležité sezony lidé cítí, odráží se v ní i nezdolný přístup zákazníků Hornbachu. Ta dětská radost z toho, co vytvoříte vlastníma rukama,“ dodává Thomas Schnaitmann, mezinárodní šéf brandu řetězce.

Spot vznikal v produkci TPF Berlin s režií Fredrika Bonda a kamerou Jakoba Ihreho. Design kulis i s náklaďákem má na svědomí Fritjof Granström. Hudba je z dílny Fridge Audio se skladatelem Asherem Kaplanem.

Vizitka kampaně
Klient: Hornbach
Agentura: HeimatTBWA
Kreativní ředitel: Guido Heffels, Luis Jaehner, Christofer Kuemmerer
Agenturní produkce: Kerstin Heffels
Výkonný ředitel: Tim Holtkoetter
Account Director: Lea Boehm, Peter Hunger
Produkce: TPF Berlin
Výkonný producent: Michael Duttenhöfer
Režie: Fredrik Bond
Kamera: Jacob Ihre
Produkční designér: Fritjof Granström
Produkce: MJZ London
Postprodukce: Marshall Street Editing, Company 3, Katalyst Berlin
Hudba: Fridge Audio – Asher Kaplan, David Arnold

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay