Titul z techniky? To chceš, nabádá uchazeče Fakulta strojní VŠB-TUO v kampani

Ostravská strojní fakulta se po čase rozhodla osvěžit svou náborovou komunikaci a představila novou kampaň s názvem Titul Ing. Její insight zní jasně: je rozhodně lepší titul mít než ho nemít. A titul z techniky je výhra rovnou dvojnásobná.

Novou kampaň, jejímž cílem bylo zejména zaujmout a vyniknout v reklamním balastu, vypustila Fakulta strojní VŠB-TUO na sítě koncem ledna 2025. Po vzoru let minulých se cílovou skupinu teenagerů opět snaží ulovit zejména na platformách Instagram, TikTok a YouTube, nově pak na Twitchi.

Hlavním formátem, který má potenciální uchazeče lákat na náborovou microsite tituling.cz, je minutové video, jeho downcuty a sestřihy ve formě Reels.

Stěžejní myšlenkou kampaně je prostý fakt, že kromě znalostí si lidé z vysoké školy odnášejí hlavně titul. A mnozí (aniž by to otevřeně přiznali) si jdou na univerzitu zejména pro něj.

„Ta dvě tři písmena před jménem toho dovedou – otevírají dveře k lepším pracovním pozicím, vyšším platům i uznání okolí,“ uvádí autoři kampaně ze studií Action Please a Idea Please na náborové microsite tituling.cz.

Že je titul z techniky rozhodně lepší mít než nemít, ukazuje fakulta bez skrupulí i v hlavním náborovém spotu.

„Od klienta jsme i tentokrát dostali úplně volnou ruku, takže jsme povolili stavidla kreativity a v námětu se docela vyřádili s cílem zaujmout cílovku z generací Z a alfa, které už jen tak něco nepřekvapí,“ uvádí režisér a autor kampaně z produkce Action Please Radim Dittrich.

© Fakulta strojní VŠB-TUO

Ve spotu nechybí akce, stíhačky ani roztleskávačky. „Už jsme si vyzkoušeli, že čím ulítlejší námět, tím vyšší zájem ze strany cílové skupiny. Očekáváme, že to pohne s počty přihlášek směrem nahoru, jako se to dělo v minulosti, kdykoli jsme přišli s novou kampaní,“ věří PR koordinátor fakulty Jakub Kotzot.

Podle Kotzotových slov potrvá kampaň souběžně s přijímacím řízením do začátku podzimu.

Vizitka kampaně
Klient: Fakulta strojní VŠB-TUO
Kreativní agentura: Idea Please
Produkce: Action Please
Režisér a autor: Radim Dittrich
Nasazení: od konce ledna do podzimu 2025
Mediamix: Social

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia