MAM přináší přehled spotů, které se utkají o pozornost diváků během reklamní přehlídky roku. Podívejte se, kdo dá reklamní touchdown na Super Bowlu LIX.
Aktualizováno v neděli 9. února.
Už v neděli 9. února se odehraje finále americké Národní fotbalové ligy. Po loňském roce, kdy se Super Bowl stal nejsledovanější televizní událostí v USA, se očekává další vysoká sledovanost.
I díky tomu si stanice Fox mohla účtovat rekordních sedm milionů dolarů za 30 sekund reklamního času. Ačkoli se možnosti zapůsobit letos vzdávají firmy, mezi které patří Kia, BMW, Toyota, Volkswagen nebo pojišťovna State Farm (více viz MAM 05/2024), řada z nich si příležitost ujít nenechá.
Mezi nimi je s letos první celostátní reklamou možná překvapivě i brand vody v plechovce Liquid Death, který dosud šikovně využíval spíše regionální kampaně a další na Super Bowl navázané aktivity. „Není levnější způsob, jak oslovit přes sto milionů unikátních diváků, kteří chtějí sledovat reklamy,“ prohlásil šéf značky Mike Cessario.
A kdo další mu dává za pravdu?
Například se po 27 letech na Super Bowl překvapivě vrací značka Nike. Minimálně podle informací analytika banky JPMorgan, která po setkání se CEO a CFO značky zprávu rozeslala médiím.
STōK Cold Brew
Značka ledové kávy, která je partnerem fotbalového klubu Wrexham a jeho stadionu, se na Super Bowl vrací podruhé. Po loňském spolupráci se sirem Anthony Hopkinsem si pozvala další hvězdu. Herec Chaning Tatum ve spotu ukazuje, jak správně „magickým tancem“ oslavovat vítězství v „opravdovém fotbalu“. Za reklamou opět stojí studio Maxximum Effort, které spoluzaložil spolumajitel Wrexhamu Ryan Reynolds
Bosch
Debut si na Super Bowlu odehraje německá značka Bosch. Ve spotu od agentury Droga5 na americkém trhu poprvé ukazuje společně svoje spotřebiče i nářadí. S Antoniem Banderasem a oživenou wrestlingovou legendou Randyy Savagem ukazuje, jak se při používání produktů brandu budete cítit „jako bosch“.
On
Debut na Super Bowlu odehrává značka obuvi On s agenturou Flower Shop. A nebyl by to švýcarský brand, aby si nepozval tenistu Rogera Federera, který si s Elmem ze Sesame Street ujasňuje logo firmy i abecedu.
TurboTax
Hlavní hvězdou spotu platformy TurboTax od agentury R/GA je herečka a producentka Issa Rae. V návaznosti na kampaň „Now this is taxes“ oslovují GenZ s tím, jak se mají odvádět daně v roce 2025.
Pfizer
Farmaceutická skupina Pfizer pouští na Super Bowl svou první reklamu. Během 60 sekund se songem „Mama Said Knock You Out“ od rappera LL Cool J slibuje, že to do roku 2030 „nakope“ rakovině s blížícími se osmi průlomy v její léčbě.
Cirkul
Reklama značky Cirkul, pro níž scénář napsali její CEO Garrett Waggoner a prezident Andy Gay, slibuje Americe 100 tisíc startovacích balíčků s lahví na vodu, které si omylem objednal komik Adam DeVine.
Aktualizováno v pátek 7. února:
DoorDash
Doručovací platforma DoorDash, která za loňskou kampaň získala mimo jiné Grand Prix titanového lva z Cannes Lions, už také zveřejnila celý spot pro letošek. S agenturou Wieden+Kennedy upozorňuje na věrnostní program DashPass. Komik Nate Bargatze v něm po vzoru trendu „girl math“ počítá, jak se mu i při absurdních nákupech daří ušetřit.
Ram Trucks
Jedna z mála automobilek na Super Bowlu, Ram ze skupiny Stellantis, se vrací se spotem po roční pauze. S pomocí herce Glena Powella ukazuje „upravdovou verzi“ příběhu o Zlatovlásce.
Google
Během Super Bowlu pustí Google minutovou reklamu na Gemini Live na telefonech Google Pixel. V už zveřejněné verzi s dvouminutovou stopáží dojímá příběhem otce, který se s pomocí umělé inteligence připravuje na pohovor a popisuje zkušenosti, které získal díky „práci snů“.
Ritz Crackers
Brand snacků ze skupiny Mondelēz International pro svůj debut během „velké hry“ využil služeb agentury The Martin Agency s produkcí Gifted Youth a PXP. Celebritami nešetří a v jeho exkluzivním „salty clubu“ našli místo herci Michael Shannon a Aubrey Plaza nebo rapper Bad Bunny.
Aktualizováno ve čtvrtek 6. února.
Skechers
Brand Skechers byl vůbec prvním, kdo si koupil slot pro letošní Super Bowl. Už se také pochlubil s celou reklamou, kterou vytvořil s interní kreativou SKX Studios. Angažoval do ní hlavního trenéra Kansas City Chiefs Andyho Reida, který se pochlubil se svým „vedlejšákem“.
Disney+
Streamovací platforma Disney+ se ve svém spotu během Super Bowlu ptá: „Co kdyby?“ Co kdyby neexistovala předaleká galaxie? Co kdyby nebyla Radost? Co kdyby se každá sekunda nepočítala?
GoDaddy
Společnost pro ragistraci internetových domén GoDaddy se na Super Bowl vrací po osmi letech, aby ukázala své AI řešení. Pomáhá jí s tím Walton Goggins, který obtíže povolání herce, jenž musí publikum přesvědčit, že rozumí něčemu, co nikdy nedělal. Třeba jaké je to být malým podnikatelem, který potřebuje web.
Aktualizováno ve středu 5. února.
Uber Eats
Po sérii úspěšných teaserů (viz níže) vyrukovala platforma Uber Eats už s kompletním minutovým spotem „A Century of Cravings“, v němž Matthew McConaughey odhaluje staletou historii konspirační teorie o provázanosti amerického fotbalu a prodeje jídla. A pomáhá mu v tom zástup celebrit. Podaří se díky nim McConaugheymu přesvědčit Gretu Gerwig, aby o teorii natočila film úspěšnější než Barbie?
Little Caesars
Řetězec rychlého občerstvení Little Caesars do svého spotu od agentury McKinney k představení novinky v menu jako hlavní hvězdu angažoval herce Eugena Levyho. Nebo přesněji – jeho ikonické obočí. A objeví se i jeho dcera, herečka Sarah Levy, která si spolu s ním zahrála v populárním seriálu Schitt’s Creek. To jejich kolega ze série a další člen hereckého klanu Dan Levy se během Super Bowlu objeví v kampani Homes.com.
Mountain Dew
Podruhé za sebou a celkem po sedmé se na Super Bowlu ukáže brand limonád ze skupiny PepsiCo. Mountain Dew s agenturou Goodby, Silverstein & Partners láká na příchuť Baja Blast a opět s tím pomáhá zpěvačka Becky G, „The Mountain Dude“ a svéráznou roli si střihne i Seal.
Stella Artois
Jak Stella slíbila v traileru na spot, tak udělala. Davidu Beckhamovi pomohla najít jeho ztracené dvojče „dalšího Davida Beckhama“. Nápadně se podobá Mattu Damonovi. Kampaň je připravená se studiem Artist Equity, kterou založili Damon a Ben Affleck, ten zároveň reklamu režíruje. Jak slibuje Stella Artois, diváci budou moci celý rok sledovat, jak se vztah Davida a „druhého Davida“ budew vyvíjet.
Dunkin
Ben Affleck je také opět hlavní hvězdou spotu značky Dunkin’. Vrací se s boy bandem DunKings, který měl premiéru na loňském Super Bowlu a od té doby se rozrostl o Caseyho Afflecka a Jeremyho Stronga. I tento spot vznikl se studiem Artist Equity.
Dove
Značka ze skupiny Unilever se vrací s kampaní podporující sebevědomí dívek. Spot vytvořený s agenturou Ogilvy bojuje proti tomu, že každý druhá dívka končí se sportem kvůli kritice jejího těla. Značka vyzývá k tomu, aby se s dívkami mluvilo jinak.
Lay’s
Příběhem malé farmářky zdůrazňuje značka chipsů ze skupiny Frito-Lay’s spadající pod PepsiCo americký původ surovin. Reklama vznikla s interní agenturou D3, Highdive a produkcí Hungry Man. Režie se ujal Oscarem oceněný Taika Waititi.
Aktualizováno v úterý 4. února:
Pringles
Značka chipsů Pringles s agenturou FCB New York rozvíjí příběh inspirovaný svým logem a ve spotu svolává ikonické kníry. Celebrity samozřejmě nechybí, jsou mezi nimi herci Adam Brody a Nick Offerman nebo James Harden z týmu Los Angeles Clippers.
Salesforce
Matthew McConaughey není jen hvězdou kampaně Uber Eats (viz níže), ale angažovala ho také platforma Salesforce, která na Super Bowl nasazuje dva spoty. V jednom z nich McConaughey po odhalování konspirace spojené s fotbalem a jídlem ukazuje, jak měla obchodům pomáhat umělá inteligence. Nedělá to ale, pokud nepoužívají projekty Salesforce, samozřejmě.
Meta / Ray-Ban
Silné váhy vytáhly Meta a Ray-Ban na podporu brýlí s umělou inteligencí. Nechybí herci Chris Hemsworth, Chris Pratt, hlava klanu Kardashianových Chris Jenner a banán za 6,2 milionu dolarů. A vedle 30sekundového spotu pro Velkou hru vypustily i prodlouženou verzi.
FCAS
Organizace bojující nejen proti antisemitismu Foundation to Combat Antisemitism se vrací s druhým spotem pro Super Bowl od agentury VML s pomocí Mekanism a Mindshare. S legendou fotbalu Tomem Bradym a legendou rapu Snoop Doggem rozvíjejí kampaň What’s Up With Hate a říkají, že všechny důvody pro nenávist jsou skutečně tak hloupé, jak znějí.
Aktualizováno v pondělí 3. února:
Häagen-Dazs
Značka zmrzliny se vrhá do svého debutu na Super Bowlu rychle a zběsile s pomocí agentur Nice&frank, Spark Foundry a The Door. Staví na úspěchu platformy „That’s Dazs“ a se svou pochoutkou zpomalí dokonce i Vina Diesela s Michelle Rodriguez.
Papaya Global
Jedna z mála B2B společností Papaya Global, která poskytuje platformu pro vyplácení zaměstnanců, chce navázat na úspěch loňského spotu, jenž ztrojnásobil zájem o její služby. S agenturou McCann Tech přirovnává stresující „mzdový zmatek“ ke hře „sejmi krtka“.
Booking.com
Po komičkách Melisse McCarthy a Tině Fey sáhl Booking.com s agenturou Zulu Alpha Kilo po celebritách z The Muppet Show v čele s Miss Piggy.
Reese’s
Nejezte lávu, prosí značka Reese’s svoje zákazníky, které podle reklamy od agentury Erich & Kallman zmátlo uvedení novinky s „čokoládovou lávou“.
HexClad
Brand kuchyňského náčiní pro svou premiéru na Super Bowlu přizval s agenturou Rosewood Creative na pomoc kuchaře Gordona Ramsayho, který ve stylu série Muži v černém dostane lekci nejen o vaření, ale i o slávě.
Hellmann’s
Značka ze skupiny Unilever se s agenturou VML do filmové historie vrací doslova a po 36 letech opakuje slavnou scénku ze snímku Když Harry potkal Sally. Nechybí Meg Ryan, Billy Crystal ani sendvič s majonézou.
Doritos
Chipsy ze skupiny Frito-Lay se vrací zpátky do vlastní historie a oživují projekt Crash the Super Bowl, kde nechává reklamu natočit svoje fanoušky. Vítěz dostane milion dolarů a výlet na „Velkou hru“. Hlasující vybírali z těchto tří finalistů.
Jejich snahy hodnotí i focus group složená nejen z hráčů Kansas City Chiefs.
Uber Eats
Na jistotu sází s agenturou Special U.S doručovací služba Uber Eats. Po loňském úspěchu s Beckhamovými si opět hraje s narážkami na virální momenty historie s řadou celebrit. Hlavní roli hraje Matthew McConaughey, který odhaluje konspirační teorii, že americký fotbal byl vynalezený pro podporu prodeje jídla. Zdatně mu zatím v trailerech sekunduje Martha Stewart nebo zpěvačka Charli XCX.
WeatherTech
Jako osvěžení mezi zástupci celebrit působí reklama výrobce doplňků do domácnosti a automobilů WeatherTech, který s agenturou Pinnacle Advertising vsadil na odvázanou partu sedmdesátnic vydávajících se za dobrodružstvím s melodií Born to Be Wild.
Instacart
Ani online supermarket Instacart se svým debutem se známými tvářemi nešetří. Jen místo herců a zpěvaček do jednoho spotu s agenturou TBWA\Chiat\Day vměstnává co nejvíce maskotů brandů, jejichž zboží prodává.
Angel Soft
Zajímavou strategii pro svou premiéru na Super Bowl zvolil s agenturou Grey New York výrobce toaletního papíru Angel Soft. Slibuje reklamu, díky které si budou moci diváci odskočit, aby nepřišli o zápas, spoty ani show během poločasu v režii Kendricka Lamara a pod patronátem Apple Music. Právě před ní má běžet.
Budweiser
Pivo nemůže na Super Bowlu chybět a Budweiser se bude opět snažit dojmout s pomocí clydesdalského koně. Tentokrát sází na hříbě, které je podle majitele příliš mladé na to, aby mohlo rozvážet sudy.
Coors Light
Nechybí ani konkurence AB InBev. Coors Light ze skupiny Molson Coors s agenturou Mischief @ No Fixed Address rozvíjejí komunikační platformu „Choose Chill“. Ve spotu pro Super Bowl pomáhají herci Timothymu Simonsovi, který má při natáčení „den blbec“, nebo jak se v Americe říká „case of the Mondays“. A fanouškům pak nabídne speciální balení piva, aby se srovnali s „blbou náladou“ z obyčejného pondělí po zápase.
Bud Light
Další značka ze skupiny AB InBev to nemá jednoduché. Bud Light se stále snaží získat zpět své zákazníky po kontroverzích s kampaní s Dylan Mulvaney před dvěma lety. Podaří se jí to s „velkými muži“, jako jsou Shane Gillis, Post Malone, a Peyton Manning?
Michelob Ultra
„Ultra hustle“ pak za značky AB InBev předvádí Michelob Ultra s neporazitelnou dvojkou, kterou představují Willem Dafoe a Catherine O’Hara. A to i když se proti nim postaví Sabrina Ionescu, Randy Moss, nebo Ryan Crouser.
Rocket
Skupina Rocket Companies, pod níž spadá i poskytovatel hypoték Rocket, bude během „Velké hry“ dojímat. S agenturou Mirimar chtějí ukázat, jak lidi spojuje vlastní bydlení. „Žádné celebrity, žádné vylomeniny, jen lidé, co se vracejí domů,“ uvedla společnost.
Squarespace
Platforma Squarespace pro tvorbu webů bude mít na Super Bowlu 30sekundový spot. Zatím zveřejnila čtyřikrát delší trailer. V něm populární herec Barry Keoghan vytváří stránky pro svého parťáka, Dona Mosleyho, s nímž se objevil už v teaseru „příběh starý jako internet“.
NerdWallet
Debut čeká fintech společnost NerdWallet, která s agenturou Deutsch ukazuje, jak může s osobními financemi pomoci Běluha, která má IQ jako génius.
Novartis
Dát ňadrům pozornost, kterou si zaslouží, chce ve své premiéře na Super Bowlu společnost Novartis. Do spotu vytvořeného s agenturou Merkley+Partners obsadila komičku Wandu Sykes a herečku Hailee Steinfeld.
Hims & Hers
Se songem „This is America“ od Childish Gambina v interně vytvořeném spotu varuje platforma Hims & Hers před epidemií obezity a v „boji proti systému“ nabízí prostředky na hubnutí.