Po pěti letech bez Trojana. Podívejte se na nový spot Českých drah

České dráhy po sedmi letech přinášejí nový komunikační koncept, který je výsledkem loňského tendru, v němž uspěla agentura DDB Prague. Herce Ivana Trojana, který byl dlouhodobě tváří dopravce, střídá v hlavní roli vlaková souprava ComfortJet.

Dostat do „spotlightu“ vlaky a cestující a více se vydat cestou produktů a benefitů. To bylo jedno ze zadání výběrového řízení, ze kterého vzešlo odhodlání více pracovat s emocemi.

„Klíčová je sázka na lásku k vlakům — zjistili jsme, že vlak vyvolává v lidech emoce, které jsou z větší části pozitivní a často jsou spojené se zážitky z dětství či mládí,“ vysvětluje Jakub Otava, ředitel komunikace a marketingu Českých drah, v rozhovoru, který vyšel v aktuálním MAM 8/2025. „Tuto lásku jsme se rozhodli podtrhnout, a to i novým sloganem: ‚Milujeme vlaky. Zamilujte si je taky.‘,“ dodává.

Do stěžejní role se v první kampani, která vznikla ve spolupráci s DDB Prague, dostává ComfortJet, tedy ta nejmodernější souprava, která od loňského roku na české železnici jezdí. Objevuje se nejen ve spotu režírovaném Lubošem Rezlerem, ale i na různých vizuálech, které jsou inspirované oknem ve vlaku.

„Není to reklama na ComfortJet, ale na České dráhy, ve které je jen vidět jedna z našich souprav. Chtěli jsme, aby z toho byla cítit značka a byl tam vidět vlak, cestující a naši zaměstnanci,“ vysvětluje Jakub Otava.

Dynamičnost spotu pak umocňuje speciálně vytvořený akustický branding z dílny Olivera Fillnera, který se dokáže dostat do hlavy. „Chtěli jsme, aby byl moderní, energický a snadno zapamatovatelný. Chceme oslovit naše stávající zákazníky, ale míříme i na mladší generaci,“ uvádí šéf komunikace a marketingu.

Kromě televize je součástí kampaně i outdoorová a online reklama s fotografiemi Pavla Hejného, spoty na sociálních sítích, rádiové spoty, digitální reklama, polepy autobusů či tramvají a nejrůznější aktivace. Nový komunikační koncept se propisuje i do BTL materiálů, jako jsou letáky či newsletter.

Rozhovor s Jakubem Otavou o tom, proč se České dráhy rozhodly jít dál bez Ivana Trojana, s jakým komunikačním cílem dlouhodobě bojují či proč vyměnil sport za železnici, čtěte jen zde.

Kredity kampaně:

CCO: Klára Palmer
Senior Copywriter: Radek Mojžíš
Senior Art Director: Jakub Jedinák
Graphic designer: Ademi Myrzaliyeva, Filip Morys
Copywriter: Lucia Janasová, Vojta Vaník
Strategie: Dmitri Zenin, Maroš Gonda
Business Director: Rostislav Novák
Senior Account Manager: Ivana Volavá
Account Manager: Martin Tesař
Head of Social Media: Alexander Doktor
Head of Digital: Pavel Tůma
Head Producer: Ondřej Martinec
Senior Production Manager: David Procházka, František Gebr
Produkce: Armada Films
Režie: Luboš Rezler
Kamera: Radim Střelka
Postprodukce: RUR, DDB
Fotograf: Pavel Hejný

MAM_SOME_800x1068_cover-10_2025

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-10_2025

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Marek Dvořák
Vojtěch Prokeš a Lumír Kajnar
David Pastrňák
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard