Pro kampaň České spořitelny, kterou jsme v Hybrid realizovali ve spolupráci s agenturou Wavemaker ze skupiny GroupM Czech Republic, jsme využili technologii VOX – inovativní nástroj pro kontextové cílení řízený umělou inteligencí.
V dnešním dynamickém digitálním prostředí je oslovení správného publika v tu pravou chvíli důležitější než kdy dříve, uživatelé jsou čím dál tím nespokojenější s irelevantní reklamou a značky čelí výzvě, jak publikum zaujmout. Ideálně navíc bez spoléhání se na tradiční metody sledování uživatelů jako jsou cookies.
Řešením je kontextové cílení – přístup, který se zaměřuje na aktuální kontext obsahu konzumovaného uživatelem a zobrazuje reklamy, které působí relevantně, nikoli rušivě a otravně.
Strategie a realizace kampaně
Kampaň od agentury VML zahrnovala čtyři kreativy, z nichž každá reprezentovala jiné téma – outdoorové aktivity, automobily, fotbal a hokej. Každou kreativu jsme cílili tak, aby odpovídala specifickým obsahovým kategoriím.
Například kreativa zaměřená na outdoorové aktivity se zobrazovala u článků o cestování, přírodě a objevování. Uživatelé, kteří četli o turistických výletech, viděli kreativu s claimem „Naši půjčku si vyřídíte i odsud“.

Podobně jsme využili zájmu o Euro 2024 a fotbalovou kreativu umístili u článků o zápasech, hráčích a aktivitách fanoušků. To pomohlo České spořitelně využít nadšení fotbalových fanoušků a stát se součástí konverzace ve chvíli vrcholného zájmu, a zároveň budovat pozitivní konotace se značkou.

Výsledky kampaně
Kampaň zaznamenala téměř pětkrát vyšší míru prokliku (CTR) ve srovnání s průměrem v odvětví a kontextově relevantní kreativy se ukázaly jako skutečně efektivní formát.
Propojením sdělení značky s okamžitými zájmy uživatelů kampaň posílila povědomí o značce České spořitelny a učinila ji zapamatovatelnější. Platforma VOX navíc účtuje pouze za plně zobrazené imprese, čímž minimalizuje plýtvání mediálním rozpočtem a zajišťuje jeho efektivní vynaložení.
Inovativní formát = nové příležitosti
Technologie VOX od Hybrid nabízí chytřejší alternativu k cílení založenému na cookies. Zaměření na kontext v reálném čase namísto historických dat poskytuje uživatelsky přívětivý a zároveň efektivní reklamní zážitek.