Designová kabelka Irma, která dělá bezpečnost sexy, dostala ADC Šťouch

© ADC

Symbolické pošťouchnutí k přihlášení do soutěže ADC Czech Creative Awards získali Klára Šmakalová s Jakubem Stedinou za multifunkční kabelku Irma.

Cílem návrhářky Kláry Šmakalové s průmyslovým designérem Jakubem Stedinou je spojovat módu a technologie a udělat z bezpečnostních prvků v doplňcích a oblečení standard, nad kterým nebude třeba přemýšlet. Jejich nápad přibližuje aktuální vydání Marketing & Media.

Proč se začalo právě kabelkou? „Přemýšlela jsem o dceři, co by mohla mít pořád u sebe a pomohlo jí to, kdyby se dostala do nepříjemné situace. Aby si třeba jako já nedávala klíče mezi prsty,“ říká Šmakalová a dodává: „Zároveň to mělo být hezké, aby to s sebou chtěla nosit. A tak jsem došla ke kabelce.“

Ve středové části kabelky je schovaná elektronika podobná dnešnímu běžnému modelu. „Centrální mozek“ ovládá bezpečnostní prvky – nabíječku pro telefon, silné světlo a alarm s hlasitostí 120 decibelů.

Tvůrci se ale soustředili také na modularitu kabelky. Vyměnit se na ní dá prakticky všechno. Včetně krytů, které mohou sloužit jako „malířské plátno“ pro partnerství se značkami a umělci. Vývoj kabelky zabral zhruba rok. „I to je docela sprint. Vypadá to jednoduše, ale základní kabelka je ze 66 dílů a spojení každých dvou prvků byl oříšek,“ říká Jakub Stedina.

Jak vývoji kabelky Irma Šmakalová se Stedinou přistupovali, na jaké zádrhely narazili, které vychytávky ještě chystají a co na jejich snahy říkají lidé z oboru si v plném znění přečtěte zde.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia