Letošní sváteční reklamy přicházejí jako raný sníh a je mezi nimi mnoho veselých filmů. Existuje však jiný způsob, jak zachytit vánoční atmosféru?
Zatímco Super Bowl je dějištěm exploze kreativity (alespoň v USA), existuje ještě jedna událost, která umožňuje agenturám a jejich klientům zazářit: Vánoce.
Ty se staly obzvláště důležitými ve Velké Británii, kde maloobchodní řetězec John Lewis nastavil laťku sérií srdceryvných filmů. Kvalitní kousky dorazily mimo jiné také ze Španělska a Německa.
Letošní úroda je stejně zábavná jako vždy. Podívejme se na několik příkladů, které mají originálnější přístup.
Tato reklama pro charitativní organizaci pro bezdomovce Shelter zpočátku připomíná konvenční vánoční film, pak se změní v temnější, aby přinesla důležité poselství. Herecké výkony jsou hodné ocenění.
Když už mluvíme o hercích, tato vánoční záhada pro maloobchodní řetězec Waitrose (od Saatchi & Saatchi) má ostřejší tón než obvykle.
Hraje v ní hvězdné obsazení, včetně Matthewa Macfaydena ze seriálu Succession, Rakhee Thakrar ze seriálu Sex Education, Dustina Demri-Burnse ze seriálu Slow Horses a samozřejmě Eryl Maynardové ze seriálu Agatha Christie’s Miss Marple.
Když zůstaneme ve Velké Británii – varovali jsme vás, že je to Laponsko vánoční reklamy –, VCCP se rozhodla pro svého klienta Cadbury’s pro venkovní reklamu.
Plakáty odpočítávají čas do Vánoc jako adventní kalendář. Obrázky byly inspirovány dotazováním se skutečných lidí, co letos odpočítávají, díky čemuž je kampaň výrazně autentická.
Společnost Krow Communications použila digitální kouzla, aby proměnila skutečné zaměstnance pošty ve štěbetající kreslené postavičky, které vás zbaví stresu z Vánoc. Významnou roli hrají venkovní a mobilní zařízení.
Zapomínáme, že v některých částech světa se Vánoce odehrávají za jasného slunečního svitu. Proto vám přinášíme film australské společnosti Woolworths a M&C Saatchi. Žádný sníh, ale spousta zelených polí. A obří mrkev.
Líbí se vám? Pak se podívejte na tuto zábavnou nabídku slevového obchodu TK Max. Trochu kýče o Vánocích je třeba.
Vydejme se na zasněžené Slovensko, kde film společnosti MUW Saatchi & Saatchi pro Deutsche Telekom nabízí zajímavý pohled na cestování v čase.
Pro mnoho lidí nejsou Vánoce Vánocemi bez každoroční nabídky britského maloobchodního řetězce John Lewis.
Když značka opustila svého dlouholetého kreativního partnera adam@eveDDB a přešla k Saatchi & Saatchi, zavládlo všeobecné zděšení.
První vánoční film této agentury se vydává jinou cestou, v níž se z roztomilého společníka nestane plyšová hračka. Ve skutečnosti je to celé o rodině.
Nyní si připomeňme loňské Vánoce, kdy německý prezident Frank-Walter Steinmeier pronesl svůj výroční projev v několika různých jazycích, což bylo historicky poprvé, a vyzval Němce, aby přijali rozmanitost.
Na závěr si pustíme tento tradičnější film od Amazonu. Už jen proto, že je má skvělou písničku… a rozhodně také to, co teď všichni potřebujeme.
Bohatou nadílku vánočních reklam od AdFora najdete zde.