Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Spoty na Kitl jak od Cimrmana. Tváří kampaně je Miloň Čepelka

© Kitl

Český výrobce sirupů a minerálních vod Kitl natočil sérii nových reklamních spotů. Hlavní tváří poetické kampaně z dílny Studia Inspirativ je populární český cimrmanolog, herec, básník, spisovatel a rozhlasový moderátor Miloň Čepelka.

Miloň Čepelka je spojený s firmou Kitl už mnoho let. A tak rozhodnutí realizovat nové spoty právě s ním bylo přirozeným krokem, přestože sám pan Čepelka do svých 88 let neplánoval stát se reklamní tváří čehokoli. Natáčení se ujalo kreativní studio Inspirativ pod vedením režiséra Patrika Ulricha, který o Miloňovi před třemi lety natočil celovečerní dokument. Záměrem bylo vytvořit takovou reklamu, která by vycházela z nefalšované skutečnosti a odrážela opravdovost produktů značky Kitl. 

Vznikly tak tři samostatné spoty, které představí nápoje rodinné společnosti z Jizerských hor: horké Kitl Syroby, domácí limonády Kitl a přírodně perlivou minerální vodu Vratislavickou kyselku. Natáčení probíhalo v říjnu v malebném prostředí Nouzova u Semil, konkrétně v okolí Cimrmanovy nejnižší rozhledny na světě. Kameramanem a střihačem spotů je František Svěrák, což jen podtrhuje vícero přátelských vazeb nejen v přípravě scénáře, ale už samé myšlenky na jeho vznik. 

Reklama
MMcite

„V jednotlivých scénářích a příbězích reklamních spotů jsem se vždy snažil vycházet z poetiky Miloně Čepelky. K natáčení jsme přistupovali tak, jako by se jednalo o drobné epizody z jakéhosi rodinného seriálu, nikoliv o reklamu jako takovou. Tomu jsme přizpůsobili i přirozené svícení, ruční kameru a celkovou civilnost hereckého jednání. I díky tomu, že v reklamě hrála Miloňova skutečná vnučka Viktorka, by mohly spoty na diváka zapůsobit jako reálné epizody z jejich rodinného života, které jako jejich dlouholetý přítel důvěrně znám,“ dodal Patrik Ulrich, režisér a autor hudebního podkladu reklamních spotů.

Miloň Čepelka je dlouholetou ikonou české kultury, zejména díky své herecké kariéře v Divadle Járy Cimrmana, které je neodmyslitelně spjato s českým humorem a tradicí. Spojení se značkou Kitl není náhodné ani premiérové. „S Miloněm spolupracujeme dlouhodobě. Dal například hlas našim knihám o doktoru Kittelovi, my zase podpořili vydání jeho nové knihy Josefové. Jsme moc rádi, že tato spolupráce vyvrcholila natočením skvělých reklamních spotů. Je to navíc vůbec první Miloňova televizní reklama a on je možná aktuálně vůbec nejstarším reklamním hercem. Opravdu moc si toho vážíme,“ uvedl Jan Vokurka, jednatel společnosti Kitl a první český vodní someliér.

Sám Miloň Čepelka natáčení jako reklamní ani nevnímal a ve svých letech si příležitost pracovat s Viktorkou spíše užíval, přestože na kameře mělo být pocitově pozdní léto a ve skutečnosti nebylo ani deset stupňů. Vzpomněl přitom: „Kitl mě chytl hned, jak jsme jeho dobroty s manželkou ochutnali. A když jsme se krátce nato seznámili s Jendou Vokurkou a s jeho skvělými spolupracovníky osobně, z pouhého uznání se stalo přátelství a nefalšovaná hrdost na tuto značku kořenící v historii a vzdávající čest skutečnému Johannesu Kittelovi, legendárnímu doktoru Faustovi Jizerských hor.“ 

Nové spoty společnosti Kitl budou nasazeny koncem roku 2024. Budou k vidění jak na televizních obrazovkách, tak na internetu. 

Vizitka kampaně
Klient: Kitl
Kreativní agentura: Studio Inspirativ
Hrají: Miloň Čepelka, Viktorie Čepelková, Kryštof Rössler
Autoři konceptu: Patrik Ulrich, Miloň Čepelka, František Svěrák
Kamera a střih: František Svěrák
Asistent kamery, obrazová postprodukce: Tomáš Teglý
Asistent režie: Martina Čurdová
Zvuk: Filip Slavík
SET dekoratér: Irina Vorobeva
Make-up: Tereza Macečková
Hudba, scénář a režie: Patrik Ulrich
Výkonná producentka: Alena Jeníčková Producent: Patrik Ulrich

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)