Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Netflix se lekl reakce fanoušků poté, co upravil vizuál pomocí AI

Společnost Netflix odstranila plakát k druhé sezoně série Arcane, který zřejmě upravovala umělá inteligence.

Na posteru druhé série Arcane od Netflixu nebyla ruka hrdinky Vi zobrazena dobře, což je jeden z neklamných znaků, že se k vizuálu dostala AI.

Mnoho lidí může považovat úpravu vizuálů například co do rozměrů pomocí AI za jednu z neškodných forem úprav, ale vlna negativních reakcí ze strany diváků, ukázala, že využití AI může značku dostat do ošemetné situace.

Reklama
ČEZ

Ke stažení vizuálu došlo poté, co na tuto skutečnost ke konci minulého týdne upozornil na síti X jeden z diváků a následovala reakce z profilu Krissi! Arcane Spoilers!: „Netflix using AI to extend a poster for ARCANE of all shows is so disappointing and disrespectful.“

Během chvíle se post po síti X maximálně rozšířil (zaznamenal přes 3 miliony zobrazení a téměř deset tisíc přesdílení).

Za nedlouho se dostavila také reakce studia Riot, respektive Alexe Shahmiriho, který je za značku Arcane zodpovědný: „Oceňujeme, že jste nás na to upozornili. Zastáváme striktní postoj nepoužívat umělou inteligenci u ničeho, co se týká Arcane, protože je to neuctivé vůči úžasným umělcům, kteří na pořadu pracovali. Tento obrázek byl omyl a byl odstraněn. Ještě jednou děkujeme za upozornění.“

Debata na internetu se však tímto neukončila a jiní diskutující upozornili na to, že AI úpravy se dějí také u titulů Riot Games, jako jsou Valorant či League of Legends (předloha Arcanu).

Shahmiri na to reagoval slovy: „Mohu mluvit pouze o tom, na čem pracuji. Z čistě osobního hlediska nejsem fanouškem AI, protože to, co dělá umění tak výjimečným, je lidské spojení a cit. Ať už prostřednictvím umění, hudby nebo jakéhokoli tvůrčího média – to je něco, co nikdy nechci, aby nahradila umělá inteligence.“

Arcane na Netflixu není ojedinělým případem, kdy firma musela čelit obvinění z využití AI ve vizuální tvorbě, ať už se svolením tvůrců, či nikoli.

Společnost Disney řešila podobný problém, když v marvelovském seriálu Tajná invaze použila umělou inteligenci při zobrazování titulků. Fanoušci i umělci za to firmu kritizovali. Společnost Method Studios, která titulky navrhla, tehdy uvedla, že AI nástroje u ní sice nenahrazují lidskou práci, ale v mnoho lidí už mělo zážitek pokažený.

Diskuse, která se tentokrát rozhořela na síti X, rovněž není ojedinělá. Debat o úloze umělé inteligence v umění a tvorbě se zahrnuje nejen komerční, ale také kulturními a estetické otázky, které je těžké zodpovědět stejně jako uhlídání smysluplných hranic AI vstupů.

Nástroje AI jako Dall-E a MidJourney sice otevřely tvůrcům dveře nového světa, jenže to, co může být dobré pro marketingovou kampaň nebo humorný post, není už tak vhodné pro dílo či projekt, u něhož tvůrce usiluje o uměleckou integritu a kde je důležitý rovněž komerční úspěch. Protože: kolik peněz je třeba ušetřit tím, že se bude používat AI, aby to vynahradilo odliv diváků?

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)