Marketing se dostal do úzkých, protože spoléhá na analytické myšlení, říká legenda reklamy sir John Hegarty v rozhovoru pro aktuální vydání Marketing & Media.
„Náš obor je v háji, všichni jsme v háji,“ prohlásil sir John Hegarty minulý týden na desátém ročníku konference Brand Management, kde připomněl, že skutečně efektivních je dnes jen šest procent reklam.
Proč se obor podle spoluzakladatele agentur Saatchi & Saatchi, TBWA, BBH a The Garage Soho dostal do úzkých? „Spoléháme se na analytiku a algoritmy, které lidské bytosti redukovaly na datové body. Data nám ukazují jen to, co už víme. Jako lidstvo nás ale odlišuje to, že máme představivost, která nám umožňuje zlepšovat život a svět, přicházet se stále zajímavějšími nápady,“ říká Hegarty, který dostal titul od královny, cenu prezidenta festivalu D&AD i prvního Lva svatého Marka na Cannes Lions za svůj přínos oboru.
Co podle něj musí mít efektivní a nadčasová reklama? Jak zadavatele přesvědčit k větší odvaze? Díky čemu mohou mít agentury a klienti dlouhodobé vztahy tak, jako třeba BBH se značkou Levi’s, která nedávno s Beyoncé odkázala na Hegartyho slavnou reklamu Laudrette? A co na spot říká? Odpovědi nejen na tyto otázky čtěte v rozhovoru v kompletním znění zde.