Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pyžamová párty v Ikee. Brandová aktivace, nebo problém pro věrné zákazníky?

© Ikea

O poslední srpnové sobotě se v obchodních domech Ikea konala pyžamová party. Pro slevu 500 korun na ni ve spacích úborech dorazilo přes 30 tisíc zákazníků. Jaký smysl má taková aktivita? O tom v MAM 37/2024 polemizují stratég Tomáš Mrkvička a expert na věrnostní programy Radek Hrachovec.

Ikea uspořádala akci u příležitosti začátku jejího nového finančního roku, kdy se globální prioritou společnosti stal lepší spánek. „Hlavním cílem tedy bylo zvýšení povědomí o spánku ve spojení se značkou Ikea,“ vysvětlila Iva Pohlová, manažerka marketingové komunikace Ikea Česká republika.

Zájem o akci byl díky vysoké slevě velký a fronty zákazníků v pyžamech se nehledě na důkladné přípravy táhly před prodejnami i v jejich interiérech. Tomáš Mrkvička přesto event nevnímá primárně jako slevovou akci – ale spíš jako brandotvornou reaktivaci lidí, kteří mají značku rádi. „To, co Ikea po lidech chtěla, není úplně málo. Udělat ze sebe trochu kašpara a přijít v pyžamu, to noví zákazníci spíš dělat nebudou,“ je přesvědčen.

Reklama
ČEZ

Radek Hrachovec naopak pyžamovou party má za plácnutí do větru a nutné PR, které může mít na věrné zákazníky negativní vliv. „Když vám značka řekne: přijďte v pyžamu a dostanete pět set korun slevu, ale sdělí to i všem ostatním, tak vás to jako věrného zákazníka vytočí. A lidé mi to v hloubkových rozhovorech říkají. Není to tak, že by tam kvůli tomu přestali nakupovat, ale ta důvěra se maličko nahlodá,“ říká.

O tom, jestli pyžamová party zapadá do brandové image Ikey, jak si stojí její věrnostní program či jak se akce lišila napříč trhy, čtěte zde.

Picture of Petr Žaloudek

Petr Žaloudek

Působil jako reportér ve sportovní redakci deníku Blesk, byl pověřen jejím vedením. V týdeníku Marketing & Media se zaměřuje především na média a tvorbu obsahu, mediální nákup, retail, sport a esport.
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)