Kreativní zážitek, porozumění potřebám spotřebitelů, emoce a značka – to jsou ingredience úspěšné reklamy.
„Je naše reklama dobrá a uspěje?“ „Bude reklama lidi bavit?“ „Nemáte pro nás nějaké benchmarky, inspiraci a rady?“ To jsou otázky, které slýcháme od klientů, když s nimi mluvíme o tom, jak z jejich reklamy udělat něco opravdu dobrého – něco, co rezonuje se spotřebiteli a stane se tak jedním z reklamních „misfitů“.
Ty v sobě spojují silný kreativní zážitek s empatií vůči spotřebitelům. Navíc dokáží hrát ve prospěch značky. Klíčem je porozumění spotřebitelům, jejich potřebám a experimentování s alternativami. Díky našemu know‑how a analýze dat už víme, jak má potenciál fungovat a jak nejlépe vytvořit nezapomenutelnou reklamu, která se stane právě tím chtěným „misfitem“. Výrazně v tom může pomoci testování v raných fázích vývoje kreativy.
V rámci studie Reklamní zážitky roku 2023, v níž jsme v Ipsosu analyzovali 60 reklam, jsme identifikovali několik typicky úspěšných reklam a nyní vám představujeme výběr z těch nejlepších. Co je spojuje? Kreativní zážitek a zajímavý příběh značky. Takové reklamy vytvořily například Mastercard, Volkswagen, Bauhaus, Radegast nebo Brit Care. Nejúspěšnější reklamy jsou zaměřené na image značky, řeší problém a pracují s emocemi. Často jsou charakterizovány jako zábavné, překvapivé a užitečné.
Inovace s poselstvím společenské odpovědnosti
Reklama Mastercard, která představila inovaci pro nevidomé, byla silná v doručení kreativní myšlenky. Ta působí na dlouhodobý vztah ke značce. Přiblížila českému publiku problematiku nevidomých a představila konkrétní řešení, které zvyšuje jejich komfort v každodenním životě.
Reklama rezonovala svou společenskou odpovědností a toto téma umožnilo Mastercardu vytvořit silné a pozitivní spojení se značkou. Podle 73 procent spotřebitelů doručila nové a zajímavé informace. Silnému kreativnímu nápadu tak vévodí prvky emocí, řešení problému a společenské odpovědnosti.
Humor a celebrita jako tahoun kreativního zážitku
Z jiného soudku je reklama na Bauhaus. Ten pokračuje v redefinici pohledu na DIY a opět používá celebritu v hlavní roli – Vojtu Kotka. Bauhaus se stal „misfitem“ již podruhé. Reklama staví na humorné zápletce (zábavná pro 62 % spotřebitelů), celebritě a příběhu, který dokonale odráží služby značky. Zaměstnanci Bauhausu dokáží nejlépe poradit a pro zákazníka udělat téměř cokoli za jakékoli situace. Kombinace těchto prvků zajišťuje, že reklama zaujme, přináší pozitivní emoce, je relevantní a je schopna značku odlišit.
Inspirujte se v Ad Gallery
Klíčem k úspěšné kampani, která v přeplněném reklamním prostoru zaujme, je vedle kreativy také silné sdělení. Inspirujte se těmi nejlepšími, experimentujte s kreativitou a pokud můžete, nezapomínejte na testování. Pokud chcete, aby vaše reklama byla nejen vidět, ale také si ji lidé pamatovali a mluvili o ní, je čas vytvořit svůj vlastní reklamní „misfit“. A hledáte‑li inspiraci, podívejte se do Ipsos Ad Gallery.
