Aricoma spouští tento týden svou první velkou brandovou kampaň po dokončení rebrandingu, prezentující novou vizuální identitu a imageové video vytvořené brněnskou agenturou Aetna. Kampaň využívá abstraktních prvků generovaných umělou inteligencí a vychází z úzké spolupráce dvou českých agentur.
Nový brand a kampaň představují vyvrcholení několikaletého spojování dříve samostatných značek do jedné silné společnosti patřící do skupiny KKCG. „Lidé nás většinou znají právě pod původními značkami. Poslední rok jsme proto věnovali mnoho energie jejich sjednocení. To má pro stávající i budoucí klienty řadu výhod, které jim teď chceme prezentovat. Vznikla silná firma, která dokáže klienty provést všemi úskalími digitální transformace. Navíc věříme, že je to velká příležitost i pro potenciální zaměstnance,“ řekl Michal Malysa, „head of brand and communications“ Aricomy.
Přípravě předcházela už v průběhu minulého roku tvorba brandbooku a celkového vizuálního stylu, o který se také postarala Aetna. Z definovaných hodnot a DNA značky vzešlo hlavní kampaňové motto „Dnešek je jen začátek“. Nově propojená Aricoma totiž svoje klienty v drtivé většině provází digitální transformací a světem nových technologií, které je posunou k novým příležitostem a vyšším ziskům.
„Výzvou bylo nastavit nový brand tak, aby stále zůstal spolehlivým partnerem v IT pro regionální zákazníky, ale zároveň se značka mohla posunout za dosavadní hranice a prezentovat se na mezinárodním poli. Shodli jsme se, že klíčovou myšlenkou spojující firmu v Horní Dolní i v Bruselu je, že změna je jediná správná cesta, jak růst. V Česku se právě teď nacházíme v období, kdy se řada firem transformuje generační výměnou vedení, a Aricoma jim může pomoct s technologickou částí tohoto velkého úkolu. Brandbook je pro nás ústavou značky na několik dalších let dopředu, proto z něho vychází jak aktuální hodnotová kampaň, tak je díky němu Aricoma připravená i na konzistentní a rozpoznatelnou komunikaci v budoucnu,“ uvedl Jakub Žirovnický, CEO Aetny.
Jeho lidé i kolegové z YYY agency si při práci vyzkoušeli řadu nových situací, které vyplynuly z toho, že Aricoma si z výběrového řízení vybrala dvě agentury, které jí marketingové výstupy dodávají. Aetna v tendru vyhrála svým pojetím brandu a YYY agency pro změnu kreativním přístupem k employer brand komunikaci. Klient se tak po souhlasu všech zainteresovaných rozhodl práci obou týmů propojit.
„Neznám příklad, kdy se v jedné kampani spojily dvě silné české agentury v rámci nastavení hlavní ideje a linky kampaně, aby společným brainstormingem propojily své návrhy do jednoho konceptu, z každého vybraly to nejlepší, shodly se na mediální strategii a v celém procesu měly rovnocenné pozice, dávaly si otevřený feedback, vystupovaly jednotně před klientem a mohly spolu pak zajít i na pivo. Osobně si ale myslím, že pokud je to ve prospěch klienta a jeho byznysu, měl by to být standard, protože agentury tady přece jsou od toho, aby klientovi dodaly to nejlepší,“ popsal Žirovnický.
Employer brand část kampaně odstartuje v květnu. Bude dál rozvíjet myšlenku „Dnešek je jen začátek“ a prezentovat možnost přidat se do týmu, který tvoří technologickou budoucnost nejen Česka. „V kampani vyobrazujeme budoucnost, ke které Aricoma se svými zaměstnanci směřuje. Rozhodli jsme se dát prostor fantazii a představit lidem skrze vizualizace, jakou roli budou hrát technologie za 10, 50 nebo 100 let. Těšíme se, až půjde ven i tato část kampaně. Spolupráce s Aetnou byla zajímavou výzvou. Věřím, že se nám podařilo ze sebe navzájem dostat to nejlepší,“ řekl Matěj Schamberger, „account manager“ z YYY agency.
S novým vizuálem a brandem se budou současní i budoucí zákazníci Aricomy z firemní i veřejné sféry setkávat v online prostředí, ve video formátech, masových médiích i na venkovních plochách v největších českých městech.