Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Agenturní svět se po roce znovu sešel v unikátním prostoru Václavák 22, aby ocenil ty nejlepší ze svých řad. Do soutěže pořádané týdeníkem Marketing & Media se ve dvanácti kategoriích zapojilo celkem 67 agentur, jejichž přihlášky získávaly body za výsledky v soutěžích pro kreativní a digitální agentury, ze šetření vnímání agentur na trhu a zaměstnanecké spokojenosti a za ekonomické zdraví, aby je nakonec posoudily i čtyři odborné poroty složené z celkem 44 expertů z oboru.

„Děkuji porotcům a odborným partnerům, ale i agenturám, které se nezalekly některých náročnějších dotazníků a vyplnily je až do konce, což je pro mě signál, že stojí o to v naší soutěži uspět a získat jedno z ikonických áček. Protože ceny jsou vrtkavé a nikdy nevíme, kde skončí, tím nejtěžším v posledních čtrnácti dnech pro mě bylo odolat tlaku soutěžících, který převyšoval i to, co jsem prožívala s kluky před Vánoci,“ pravila Radana Čechová, ředitelka Agentury roku a šéfredaktorka MAM, na úvod večera. Ten se nesl v pohodové neformální atmosféře, i když napětí, jak to letos dopadne a zda McCann Prague obhájí loňské vítězství, prosakovalo i přes obří okno funkcionalistického Paláce Juliš na Václavské náměstí.

Reklama
ČEZ

Nakonec se tak stalo a mimo jiné úspěchy na domácích a zahraničních kláních (agentura například získala díky kampani Národní den beze spěchu pro Českou asociaci pojišťoven bronz na Cannes Lions a Grand Prix na Golden Drum) vyústily v ještě masivnější sběr vítězných „áček“ než loni. Zatímco před rokem si „McCanni“ odnesli čtyři trofeje, tentokrát jich bylo rovnou šest. Vedle Agentury roku ovládli i stratéga, kterým se stal Martin Svetlík, nejlepší accountské (Bára Divíšková, Michal Míka) a kreativní (Vítězslav Štrobl, Aleš Brichta) týmy, kategorii Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů a podělili se o výhru v odpovědné agentuře.

„Byl to nervák,“ pravil při hodnocení úspěšného večera Jan Binar, generální ředitel McCann Prague, a dodal: „Děkujeme klientům i celé naší branži. Myslím, že se všichni postupně zlepšujeme, což je vidět v Cannes i na Effie.“

Ač agentura Boomerang Communication neproměnila ve vítězství shortlist v kategorii Agentura roku, triumf v Nezávislé agentuře roku jí už neunikl. „Ta cena nepatří nám, ale všem těm, kteří jsou možná ještě v kanceláři,“ zmínil Marek Slezák, který si přišel spolu s kolegy „áčko“ převzít.

Cenou pro Nejlepšího marketéra ohodnotila hlavní porota Kateřinu Harris, která je viceprezidentkou pro marketing obchodního řetězce Albert. Ten v roce 2017 spustil dlouhodobý transformační proces své značky i zákaznické zkušenosti, který byl loni na tuzemské Effie ohodnocen Grand Prix. „Chtěla bych jménem všech markeťáků poděkovat vám všem, protože bez tak skvělých lidí a agentur bychom marketing nemohli dělat,“ vzkázala Kateřina Harris početnému zástupu hostů, kteří dorazili na slavnostní vyhlášení.

Před ostřílenou marketérkou si pro barevné „áčko“ přišel i letošní Talent. Obhájce Davida Červeného, který se znovu dostal na shortlist, tentokrát v očích porotců předčila Iman Delić, art directorka DDB Prague. „Jsem tak šťastná, vůbec jsem to nečekala. Chci poděkovat všem lidem, kteří mi dali tuto příležitost,“ pravila dojatá čtyřiadvacetiletá rodačka z Bosny.

Volbou klientů se stala agentura Ogilvy, která získala i speciální cenu poroty v kategorii Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů za svůj projekt pro začínající marketéry Nulťák. Nejlepším místem, kde pracovat porota zvolila agenturu Marketup. Druhá polovina vítězství v kategorii Odpovědná agentura pak zamířila do Triadu, a to za snahu této nezávislé agentury naplňovat ESG cíle (McCann Prague byl jako druhý z vítězů oceněn za lokální aplikaci globální strategie mateřské sítě).

Kompletní výsledky Agentury roku 2024:

Agentura rokuMcCann Prague
Nezávislá agentura rokuBoomerang Communication
Nejlepší marketérKateřina Harris, Albert ČR
Volba klientůOgilvy
Talent rokuIman Delić (DDB Prague)
Stratég rokuMartin Svetlík (McCann Prague)
Account tým rokuBára Divíšková, Michal Míka (McCann Prague)
Kreativní tým rokuVítězslav Štrobl, Aleš Brichta (McCann Prague)
Odpovědná agenturaMcCann Prague a Triad
Nejlepší aktivita pro rozvoj talentůMcCann Prague + speciální cena pro Nulťák od Ogilvy
Nejlepší místo, kde pracovatMarketup
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)