Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.
Agenturní svět se po roce znovu sešel v unikátním prostoru Václavák 22, aby ocenil ty nejlepší ze svých řad. Do soutěže pořádané týdeníkem Marketing & Media se ve dvanácti kategoriích zapojilo celkem 67 agentur, jejichž přihlášky získávaly body za výsledky v soutěžích pro kreativní a digitální agentury, ze šetření vnímání agentur na trhu a zaměstnanecké spokojenosti a za ekonomické zdraví, aby je nakonec posoudily i čtyři odborné poroty složené z celkem 44 expertů z oboru.
„Děkuji porotcům a odborným partnerům, ale i agenturám, které se nezalekly některých náročnějších dotazníků a vyplnily je až do konce, což je pro mě signál, že stojí o to v naší soutěži uspět a získat jedno z ikonických áček. Protože ceny jsou vrtkavé a nikdy nevíme, kde skončí, tím nejtěžším v posledních čtrnácti dnech pro mě bylo odolat tlaku soutěžících, který převyšoval i to, co jsem prožívala s kluky před Vánoci,“ pravila Radana Čechová, ředitelka Agentury roku a šéfredaktorka MAM, na úvod večera. Ten se nesl v pohodové neformální atmosféře, i když napětí, jak to letos dopadne a zda McCann Prague obhájí loňské vítězství, prosakovalo i přes obří okno funkcionalistického Paláce Juliš na Václavské náměstí.
Nakonec se tak stalo a mimo jiné úspěchy na domácích a zahraničních kláních (agentura například získala díky kampani Národní den beze spěchu pro Českou asociaci pojišťoven bronz na Cannes Lions a Grand Prix na Golden Drum) vyústily v ještě masivnější sběr vítězných „áček“ než loni. Zatímco před rokem si „McCanni“ odnesli čtyři trofeje, tentokrát jich bylo rovnou šest. Vedle Agentury roku ovládli i stratéga, kterým se stal Martin Svetlík, nejlepší accountské (Bára Divíšková, Michal Míka) a kreativní (Vítězslav Štrobl, Aleš Brichta) týmy, kategorii Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů a podělili se o výhru v odpovědné agentuře.
„Byl to nervák,“ pravil při hodnocení úspěšného večera Jan Binar, generální ředitel McCann Prague, a dodal: „Děkujeme klientům i celé naší branži. Myslím, že se všichni postupně zlepšujeme, což je vidět v Cannes i na Effie.“
Ač agentura Boomerang Communication neproměnila ve vítězství shortlist v kategorii Agentura roku, triumf v Nezávislé agentuře roku jí už neunikl. „Ta cena nepatří nám, ale všem těm, kteří jsou možná ještě v kanceláři,“ zmínil Marek Slezák, který si přišel spolu s kolegy „áčko“ převzít.
Cenou pro Nejlepšího marketéra ohodnotila hlavní porota Kateřinu Harris, která je viceprezidentkou pro marketing obchodního řetězce Albert. Ten v roce 2017 spustil dlouhodobý transformační proces své značky i zákaznické zkušenosti, který byl loni na tuzemské Effie ohodnocen Grand Prix. „Chtěla bych jménem všech markeťáků poděkovat vám všem, protože bez tak skvělých lidí a agentur bychom marketing nemohli dělat,“ vzkázala Kateřina Harris početnému zástupu hostů, kteří dorazili na slavnostní vyhlášení.
Před ostřílenou marketérkou si pro barevné „áčko“ přišel i letošní Talent. Obhájce Davida Červeného, který se znovu dostal na shortlist, tentokrát v očích porotců předčila Iman Delić, art directorka DDB Prague. „Jsem tak šťastná, vůbec jsem to nečekala. Chci poděkovat všem lidem, kteří mi dali tuto příležitost,“ pravila dojatá čtyřiadvacetiletá rodačka z Bosny.
Volbou klientů se stala agentura Ogilvy, která získala i speciální cenu poroty v kategorii Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů za svůj projekt pro začínající marketéry Nulťák. Nejlepším místem, kde pracovat porota zvolila agenturu Marketup. Druhá polovina vítězství v kategorii Odpovědná agentura pak zamířila do Triadu, a to za snahu této nezávislé agentury naplňovat ESG cíle (McCann Prague byl jako druhý z vítězů oceněn za lokální aplikaci globální strategie mateřské sítě).
Kompletní výsledky Agentury roku 2024:
Agentura roku | McCann Prague |
Nezávislá agentura roku | Boomerang Communication |
Nejlepší marketér | Kateřina Harris, Albert ČR |
Volba klientů | Ogilvy |
Talent roku | Iman Delić (DDB Prague) |
Stratég roku | Martin Svetlík (McCann Prague) |
Account tým roku | Bára Divíšková, Michal Míka (McCann Prague) |
Kreativní tým roku | Vítězslav Štrobl, Aleš Brichta (McCann Prague) |
Odpovědná agentura | McCann Prague a Triad |
Nejlepší aktivita pro rozvoj talentů | McCann Prague + speciální cena pro Nulťák od Ogilvy |
Nejlepší místo, kde pracovat | Marketup |