MetroZoom je dceřiná firma společnosti BigBoard, která od 1. července spravuje reklamní prostory na CLV nosičích v pražském metru a okolí. Podrobnosti o jejím fungování a novinky představuje Jitka Bílková, obchodní ředitelka Metrozoom.
Co nového MetroZoom klientům přináší?
Jednou z největších novinek je možnost využití sítí zacílených na konkrétní socioekonomické skupiny. V současné době je jich připraveno celkem šest – centrum, bussiness, shopping, rezident, street a journal. Jsou koncipované tak, aby pokryly veškeré potřeby našich klientů. Ti si zároveň mohou vybrat ze zacílení na centrum Prahy, turisty, mladou populaci, největší obchodní centra ve městě, business centra, na střední a vyšší vzdělanostní skupinu, ale i na běžnou populaci.
Síť street tvoří CLV umístěná u vstupů do metra a je viditelná nejenom pro kolemjdoucí, ale i z projíždějících aut. Síť journal zase sestává z CLV u vstupů do trafik ve vestibulech metra, cílí tak především na zákazníky trafik a nabízí možnost podpořit prodej tiskovin, nealko nápojů, cukrovinek takřka v místě prodeje.
To jsou poměrně propracované sítě.
Chtěli jsme našim klientům výběr ploch co nejvíce zjednodušit. Myslím si, že to ocení zejména ti zákazníci, kteří mají zájem o větší a adresnou kampaň. Díky těmto sítím nebudou muset vybírat jednotlivé plochy kus po kuse, kampaň jim nastavíme na základě jejich potřeby zacílení na konkrétní skupinu.
Možnost vybrat si konkrétní CLV panely ale zůstává?
Samozřejmě. K pronájmu nabízíme celkem 1196 CLV nosičů v 56 stanicích pražského metra. Díky takovému pokrytí můžeme klientům nabídnout nejen rozsáhlou kampaň o desítkách CLV, ale i menší, s pár plochami pro navigaci a podporu prodeje v některé z jimi preferovaných stanic. Věříme, že právě umístění našich CLV v blízkosti obchodních center, kaváren, obchodů a restaurací klientům nabízí možnost využít je jako dobré navigační médium.
Které plochy v metru jsou klientům k dispozici?
Klienti mohou využívat plochy na nástupištích, ve vestibulech, přestupních koridorech pražského metra a také již zmíněné CLV na povrchu u vstupu do podzemí.
Promítnou se do plánování i reálná data o pohybu cestujících v metru, podobně jako to dnes umí BigPlan?
Ano, přesná data o pohybu všech cestujících v nejbližší době plánujeme přinést i do metra. Pomocí big dat mobilního operátora budeme mít přehled o toku všech typů cestujících v jednotlivých stanicích metra a v každou denní dobu. Tato data budeme moci využít pro přesné plánování zaměřené na konkrétní cílovou skupinu zákazníka. Reálná data do metra přinášíme poprvé a v budoucnu díky nim budeme moci nabídnout také výkonnostní model kampaní. Reklamní zařízení v metru budou navíc využívat bluetooth beaconů, které nabízejí možnost přímého propojení s mobilním telefonem potenciálního zákazníka.
Proč jste se rozhodli nastavit termín kampaní na 14 dní?
Jsou klienti, kteří dlouhodobé kampaně nevyžadují. Rozhodli jsme se proto, že jim vyjdeme vstříc a dáme jim na výběr ze dvou termínů: od do 15. a od 16. do 30. dne měsíce, přičemž mohou komunikovat jak v dvoutýdenních periodách, tak samozřejmě i po celý kalendářní měsíc.
Je možné v metru realizovat podobná kreativní řešení, jaká jsou populární například u bigboardových kampaní?
Pokud si to klient bude přát, je z CLV možné udělat „show case“ a plakát nahradit samotným komunikovaným produktem, například oblečením. Další možností je z CLV udělat výdejní automat, kde po stisknutí tlačítka vypadne malý vzorek komunikovaného produktu. Možností, jak podpořit komunikaci na CLV panelech v metru, je mnoho.
Jak je to s cenou reklamy na CLV nosičích?
Jednotlivá CLV už nemají jednotnou ceníkovou cenu, ale jsou nově rozdělena do čtyř kategorií (A–D), přičemž jejich cena je ovlivněna několika faktory, jako je frekvence cestujících v dané stanici, tok cestujících a umístění daného CLV. Cena za reklamu se pohybuje v rozmezí od 6500 do 14 900 Kč za 14 dní. Klient si tak může vybrat nosiče podle vlastních finančních možností a potřeb komunikace.
Jitka Bílková je od července obchodní ředitelkou firmy MetroZoom. Ve skupině BigBoard působí od roku 2012, kdy začala řídit její dceřinou firmu Railreklam.