Interní tým zajišťuje 99 % našich eventových aktivit, říká Tomáš Zavoral z Raiffeisenbank
„Ze zkušenosti i vlastních průzkumů víme, že to hlavní je dobrý catering, tedy kvalitní jídlo a pití. To je jeden z důležitých atributů, který ve finále rozhoduje o spokojenosti či nespokojenosti účastníků akce,“ říká Tomáš Zavoral, ředitel oddělení interní a externí komunikace Raiffeisenbank.
Jaké formáty eventů nejčastěji využíváte a s jakým úspěchem?
Pro klienty a zaměstnance banky realizujeme více než stovku akcí ročně, od těch menších pro deset klientů až po ty největší jako je celobankovní setkání pro dva tisíce zaměstnanců. Vždy nás zajímá zpětná vazba a mohu říci, že účastníci nás v drtivé většině chválí a jsou spokojeni. Ze všech průzkumů nám vychází, že klienti velmi oceňují naší péči o ně a že v tomto ohledu patříme mezi nejlepší.
V jakém poměru pořádáte eventy pro zaměstnance a pro klienty?
Měřeno počtem akcí převažují eventy určené pro klienty banky, pokud jde ale o počet účastníků, bude to srovnatelné. Pro zaměstnance pořádáme jednou za rok celobankovní setkání a dále pak interní akce propagující například naše marketingové kampaně či sponzoringové aktivity. Pro klienty máme například vlastní tenisovou a golfovou tour nebo různé ekonomické semináře či společenská setkání.
Vyhodnocujete přesně účinnost eventů?
Všechno, co děláme, se snažíme i měřit a následně vyhodnocovat. Zajímá nás, jak účastníci naše eventy vnímají a hlavně pak, v čem se můžeme dále zlepšovat. Z tohoto důvodu posíláme bezprostředně po skončení akce dotazník, ve kterém se ptáme, jak se jim akce líbila, co by určitě chtěli do budoucna zachovat či naopak změnit a také, zda by akci tohoto formátu doporučili někomu ze svého okolí.
Můžete vybrat jeden konkrétní úspěšný event, který jste pořádali, a popsat ho?
Jedním z nejúspěšnějších a tedy i nejlépe hodnocených eventů loňského roku byl rodinný den pro naše korporátní klienty. Historicky šlo o akci, která se vždy uprostřed června konala na nějakém českém či moravském zámku. Po mnoha letech jsme se rozhodli tuto tradici porušit a akci realizovat v industriálním prostředí bývalé šroubárny.
Rodinný den je koncipován pro přibližně sedm set účastníků a vždy má konkrétní téma. V tomto případě hledaly děti skrze plnění nejrůznějších úkolů cestu k ukrytému detektivovi Arturovi, který byl v té době tváří našich reklamních spotů. Nezapomínáme ani na rodiče dětí, pro které byl připraven doprovodný program ve formě projížděk na motorových člunech, testovacích jízd elektromobilů či prohlídek rekonstruovaného prostoru spolu s odborným výkladem architektů a zároveň majitelů objektu.
Pořádáte eventy sami, nebo najímáte agenturu? Jak máte rozděleny kompetence?
Máme interní tým, který zvládá zaštítit 99 procent našich eventových aktivit. Zbylé jedno procento představují tři akce, na které si najímáme eventové agentury. Jde o zmíněné celobankovní setkání, rodinný den a předvánoční akci pro nejvýznamnější klienty na pražském Žofíně. I v případě těchto akcí je ale nutné velké zapojení eventového týmu banky. Prakticky tak na těchto velkých akcích participují všichni členové interního týmu a spolupracují s vybranou agenturou. Tu v rámci výběrového řízení prosíme o představení konceptu akce, na jehož realizaci pak společně pracujeme. Agentura je zodpovědná za produkci a naše role je v tomto případě více koordinační.
Můžete prozradit, co vaše zaměstnance při eventech nejvíc baví? A jak to mají vaši klienti?
Ze zkušenosti i vlastních průzkumů víme, že to hlavní je dobrý catering, tedy kvalitní jídlo a pití. To je jeden z důležitých atributů, který ve finále rozhoduje o spokojenosti či nespokojenosti účastníků akce. Klienti vítají propojení zážitku s byznysem, což splňují například semináře s tématy investování či makro prognóz, zaměstnanecké akce jsou zase více „zábavného“ charakteru.
Hledíte při pořádání eventů také na jejich ekologický aspekt?
Ano, jsme společensky odpovědnou bankou. Udržitelnost zdrojů byla vždy základním principem celé skupiny Raiffeisen. V Raiffeisenbank se proto neustále snažíme o pozitivní ekologický dopad našeho podnikání. Činíme tak nejen při realizaci podnikatelských aktivit, ale k pozitivnímu vlivu na životní prostředí přispívají i samotní zaměstnanci, především tříděním odpadu, šetrným využíváním energií, využíváním ekologičtějších dopravních prostředků na pracovní cesty a podobně. Ani oblast eventů proto není výjimkou.
Jako konkrétní příklad mohu uvést použití speciálních plovoucích golfových míčků při zahajovací exhibici nejvýznamnějšího turnaje roku D+D Real Czech Masters, která se koná v Praze na Vltavě. Míčky, které skončí mimo jamku umístěnou na plovoucím pontonu, jsou díky jejich plovoucí funkci do posledního vyloveny.