Díky AI jsme schopni předvídat, jak budou spotřebitelé reagovat na vizuální obsah, říká Katarzyna Kabiesz z platformy Teads.
Aby bylo reklamní sdělení účinné, musí být opatřeno správnou kreativou. Ta je zásadní nejen pro upoutání pozornosti, ale také pro udržení zájmu diváka. „Kreativy optimalizované týmy Teads Studio mají tendenci upoutat jeho pozornost během několika prvních sekund. Efektivní kreativy navíc významně ovlivňují účinnost kampaně a mohou přispět k podnícení konkrétních akcí spotřebitelů,“ říká vedoucí Insightů pro CEE.
Do optimalizace zapojujete AI. Můžete popsat, jakým způsobem?
Využíváme nástroj Neurons Predict, který nám pomáhá s pre-testy kreativ pomocí umělé inteligence založené na neurovědě. Jsme tak schopni předvídat, jak budou lidé reagovat na vizuální obsah – na videa i statické formáty. Nástroj vygeneruje „heat mapy“ a „fog mapy“, které ukazují, kam se zaměří jejich pozornost. Diagnostický nástroj navíc predikuje kognitivní skóre, aby odhadl úroveň engagementu reklamy, a poskytuje nám užitečné insighty. Jejich analýzou mohou týmy Teads Studia optimalizovat kreativy před spuštěním kampaně a zajistit tak maximální dopad.
Je testování rychlé? A s jakou přesností probíhá?
Neurons Predict to zvládá velmi rychle a dává nám předpovědi v řádu minut, ne-li sekund. Ve srovnání s tradičním „eye-trackingem“ poskytuje v podstatě totéž, ale mnohem rychleji a levněji a s velmi vysokou přesností. Systém je podložen více než 120 tisíci lidskými testy a dosahuje nejméně 95procentní přesnosti při předpovídání kognitivních reakcí, což výrazně zlepšuje viditelnost značky a účinnost reklamy. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že predikce AI nemusí zachytit celý emocionální nebo kulturní kontext kreativního díla. To může potenciálně vést k rozhodnutím, která přehlížejí nuance lidského zapojení. Má to tedy své výhody i nevýhody. Proto je nezbytné insighty založené na datech vyrovnávat lidskou kreativitou a intuicí.
Jaké úpravy pak většinou následují?
Teads Studio obvykle následuje proces, který zahrnuje optimalizaci a přizpůsobení stávajících assetů značky tak, aby byly účinnější v digitálním prostředí, zejména pro omnichannel spotřebu. Nejčastěji jde o přizpůsobení obsahu pro konzumaci bez zvuku v outstreamovém kanálu, úpravu umístění nebo velikosti loga či sdělení, přidání pohybu při scrollování nebo zdůraznění zásadních scén, které mají potenciál vzbudit pozornost. Z metaanalýzy, kterou jsme provedli na základě dat společností Lumen Research a Kantar, jsme zjistili, že kreativy optimalizované Teads Studiem vedou ke zvýšení viditelnosti o 32 procent. Procento diváků, kteří se aktivně zapojí a zobrazí si obsah, se zvyšuje o 13 procent a doba pozorného sledování roste o 41 procent.
Co značkám optimalizace přináší?
Především díky ní mohou snadno a rychle zvýšit pozornost a zapojení spotřebitelů a zajistit, aby byly použity pouze ty nejsilnější a nejúčinnější verze jejich reklam, a maximalizovat tak dopad svých kampaní. Brandy často dosahují zvýšení zapamatovatelnosti, což je klíčové pro dlouhodobé rozpoznání značky a zapamatování v místě nákupu. Neurovědecké pre-testy mnohdy díky identifikaci nejúčinnějších scén a sdělení vedou k vyšší míře dosledování videoreklamy a lepší míře prokliků u digitálních reklam. V dalších krocích pak značky obvykle zaznamenávají lepší míru konverze a vyšší ROI. Zjednodušeně řečeno, značky díky tomu, že omezí plýtvání prostředky na méně účinné kreativy, mohou efektivněji nakládat se svými reklamními výdaji.