Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když podcast, tak s videem, říká už polovina GenZ a mileniálů

„Video Killed the Audio Star,“ mohl by dnes znít hit skupiny The Buggles. Čerstvá data společnosti Morning Consult ukazují jasný trend v konzumaci podcastů. Z jejich posluchačů se stávají diváci.

Pokud chcete být jako tvůrce podcastů do budoucna úspěšný, musíte vaše povídání doručit publiku i ve formě videa. Jak ukázal průzkum uskutečněný letos v srpnu, 42 procent dospělých Američanů preferuje právě tento formát. Za poslední dva roky tak došlo k masivnímu nárůstu o 10 procentních bodů, když jen čistě zvukovou podobu dnes poslouchá 26 procent Američanů. Obliba videopodcastů přitom roste napříč všemi věkovými skupinami, když vůbec nejsilnější je u dospělých zástupců generace Z a mileniálů – v obou případech jim dává přednost 50 procent z nich.

Jako důvody preference videa nejčastěji uvádějí schopnost lépe se soustředit na obsah (89 %), potřebu vidět výrazy v tvářích tvůrců a hostů (87 %) či možnost pustit si titulky (73 %). Rostoucí poptávka po videu ve výsledku ovlivňuje to, kde uživatelé podcasty konzumují. Více než třetina z nich (36 %) uvedla jako oblíbenou platformu YouTube, což je výrazně víc než v případě tradičních audioslužeb Spotify (23 %) a Apple Podcasts (13 %). Přitom právě Spotify se letos snažilo naskočit na vlnu, když spustilo řadu funkcí pro videopodcasting a snažilo se pomocí štědrých finančních nabídek přetáhnout úspěšné tvůrce z YouTube. „Video se dnes stalo téměř nezbytným doplňkem jakéhokoli jiného digitálního obsahu, včetně zvukového,“ uvádí zpráva Morning Consult.

Reklama
ČEZ

I když v Česku podobná data chybí, i zde obliba videopodcastů stoupá. Na aktuálním příkladu to dokládá Vilém Franěk, jenž se podílí na aktivitách kolem Martina „Mikýře“ Mikysky a aktuálně i na podcastu, ve kterém Vojta Kotek a Markus Krug z pozice moderátora a režiséra detailně rozebírají reality soutěž Zrádci, kterou vysílá Prima. „Primárně jedeme na YouTube a podcastové platformy používáme jen k nalákání. Funguje to neskutečně,“ zmínil Franěk na síti X a dodal: „Retence, počet zhlédnutí i RPM jsou šílený. YouTube je jediná neplacená platforma, kde to dává byznysově smysl.“ Na epizody rekapitulující soutěžní dění se přitom dívá až 90 tisíc lidí, což je co do velikosti zhruba čtvrtina publika, které pořad sleduje na lineární Primě.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)