Investice do zážitkového marketingu se v roce 2024 očekávají ve výši 128,35 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 10,5 procenta. Po několika letech stagnace způsobené pandemií tato forma marketingu zažívá silné oživení.
Podle studie Global B2C & B2B Experiential Marketing Forecast 2024-2028, kterou vydala společnost PQ Media, zůstávají největším světovým trhem pro zážitkový marketing Spojené státy s výdaji dosahujícími 52,80 miliardy dolarů (v roce 2023), což představuje 45,5 procenta globálních výdajů.
S návratem velkých živých akcí v posledních letech B2C inzerenti v této oblasti výrazně navýšili své výdaje. Živé akce se v roce 2023 staly nejrychleji rostoucím kanálem zážitkového marketingu v B2C segmentu, přičemž nárůst činil 9,6 procenta. Klíčovou roli hrály také velké sportovní akce, které obsadily 67,1 procenta trhu se zážitkovým marketingem B2C. Firmy tak podle studie stále více využívají událostí, jako jsou hudební festivaly, k navazování osobních spojení se spotřebiteli. B2B marketéři sází na konference a osobní akce.
Pro B2B marketéry nabývají na významu konference a odborné akce, zejména v době, kdy firmy hledají praktické příklady nových technologií, jako jsou nástroje umělé inteligence. Rostoucí zájem o pronájem výstavních stánků, který v roce 2023 dosáhl 20,93 milionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 11,8 procenta, ukazuje na vzrůstající poptávku po osobním kontaktu. B2B marketéři vnímají tyto akce jako klíčové pro budování vztahů a představení nových produktů, zejména v kontextu rychlého technologického vývoje.
V budoucnosti se očekává další rozvoj zážitkového marketingu, přičemž živé zážitky a interaktivní zapojení zůstanou na předním místě v B2C i B2B sektorech. Ať už prostřednictvím velkých sportovních akcí, odborných konferencí nebo hudebních festivalů, značky budou více investovat do vytváření zážitků, které jejich publiku přinesou skutečnou hodnotu.