Které značky piva máme v paměti a kolik se do jejich reklamy investuje? Výsledky přináší unikátní data z výzkumu NADA Research ve spojení s Nielsenem.
„Za rok 2023 do reklamy nejvíce investovala značka Krušovice, která se snaží v oblasti znalosti pivních značek v populaci dostat do první pětky. Z Národních dat je ale patrné, že zatím tyto výdaje na první pětici nestačí. Meziročně si Krušovice sice polepšily, ale stále ztrácí na pátý Radegast kolem jednoho procentního bodu znalosti,“ vysvětluje Martin Chalupník z NADA Research.
Na druhém místě se v žebříčku reklamních výdajů umístila značka Pilsner Urquell, která pevně drží první příčku ve znalosti, kde ji následuje další plzeňská značka Gambrinus. Velkopopovický Kozel najdeme aktuálně ve znalosti na třetím místě, a to i přesto, že v první pětce dle investic do reklamy se tato značka loni neumístila. Na páté místo investic loni naopak dosáhla značka Ostravar, která na celorepublikový trh vstoupila teprve v roce 2022. Na svou pozici v silné pětce dle znalosti ale zatím ztrácí.
Všechny značky na pěti nejvyšších pozicích dle znalosti si meziročně polepšily.