Přinášejí investice do reklamy ovoce v podobě větší znalosti značek mezi spotřebiteli? Společnost NADA Research spojila informace ze svých národních dat s daty monitoringu reklamy společnosti Nielsen a výsledkem je zajímavý pohled na tržní kategorii sázek a loterií.
Report kombinuje ceníkové ceny reklamního prostoru značek v roce 2023 a informace o značkách v oblasti znalosti na konci roku 2022 a na konci roku 2023. Absolutní prvenství v kategorii sázek a loterií si drží společnost Sazka, a to ve všech třech žebříčcích. Své loňské hrubé výdaje za reklamu ve výši přes dvě miliardy korun přetavila v prvenství v podpořené znalosti mezi spotřebiteli jak na konci roku 2022, tak na konci roku 2023. V prosinci 2023 její znalost mezi lidmi využívajícími služby sázkových kanceláří dosáhla úctyhodných 98,7 procenta.
O druhé a třetí místo se ve znalosti značek přetahují Tipsport a Fortuna. Na konci roku 2022 měla lehce navrch Fortuna, ale o rok později se na druhé místo dostal Tipsport. Obě značky najdeme na druhém a třetím místě i v žebříčku hrubých reklamních investic, Tipsport na druhém a Fortunu na třetím místě.
Čtvrté a páté místo dle objemu inzerce zaujaly společnosti MerkurXtip a Korunka. V žebříčku znalosti Korunce jen těsně uniklo páté místo a umístila se tak šestá. Pátá pozice ve znalosti patří společnosti Synotip a drží se v závěsu za čtvrtou Chance. Ani jedna z těchto značek však v posledním roce nefigurovala v žebříčku top inzerentů.