Chceme větší diverzitu v reklamě, říká generace Z

Gen Z by ráda viděla lepší rozmanitost a inkluzi v reklamě, ukazuje nový výzkum od Clear Channel UK. Studie také zdůrazňuje rostoucí rozdíly mezi generacemi.

Podle výzkumu 42 procent generace Z věří, že rasa a etnicita jsou v reklamě výrazně podreprezentovány, následují lidé s postižením (40 %), plus size modelky (36 %), starší věkové skupiny (30 %), neurodivergentní lidé (30 %) a LGBT+ skupiny (27 %).

Ve srovnání s tím si pouze 24 procent z celkových 2 000 respondentů průzkumu myslí, že rasa je v reklamě podreprezentovaná, zatímco 31 procent si to myslí o postižení a jen 16 procent o LGBT+ skupinách.

Výsledky ukazují, že ženy se více zajímají o rozmanitost než muži, přičemž 41 procent žen chce vidět starší věkové skupiny lépe reprezentované ve srovnání s pouhými 29 procenty mužů. Více žen než mužů by také mělo zájem vidět v reklamě lidi s postižením, plus size modelky a neurodiverzitu (rozdíly se pohybují mezi 10-15 %).

Kromě zlepšení reprezentace v reklamě by lidé rádi viděli, jak se marketéři snaží učinit samotnou kreativní práci inkluzivnější a přístupnější. Na prvním místě je zajištění jednoduchosti sdělení (38 %), následované jasnějšími rozvrženími (36 %), smyslovými optimalizacemi, jako je snížení zvuků/jasu (34 %), používáním čitelnějších fontů (29 %), zlepšením výběru formátů (18 %) a používáním tlumenějších barevných schémat (16 %).

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia