Gen Z by ráda viděla lepší rozmanitost a inkluzi v reklamě, ukazuje nový výzkum od Clear Channel UK. Studie také zdůrazňuje rostoucí rozdíly mezi generacemi.
Podle výzkumu 42 procent generace Z věří, že rasa a etnicita jsou v reklamě výrazně podreprezentovány, následují lidé s postižením (40 %), plus size modelky (36 %), starší věkové skupiny (30 %), neurodivergentní lidé (30 %) a LGBT+ skupiny (27 %).
Ve srovnání s tím si pouze 24 procent z celkových 2 000 respondentů průzkumu myslí, že rasa je v reklamě podreprezentovaná, zatímco 31 procent si to myslí o postižení a jen 16 procent o LGBT+ skupinách.
Výsledky ukazují, že ženy se více zajímají o rozmanitost než muži, přičemž 41 procent žen chce vidět starší věkové skupiny lépe reprezentované ve srovnání s pouhými 29 procenty mužů. Více žen než mužů by také mělo zájem vidět v reklamě lidi s postižením, plus size modelky a neurodiverzitu (rozdíly se pohybují mezi 10-15 %).
Kromě zlepšení reprezentace v reklamě by lidé rádi viděli, jak se marketéři snaží učinit samotnou kreativní práci inkluzivnější a přístupnější. Na prvním místě je zajištění jednoduchosti sdělení (38 %), následované jasnějšími rozvrženími (36 %), smyslovými optimalizacemi, jako je snížení zvuků/jasu (34 %), používáním čitelnějších fontů (29 %), zlepšením výběru formátů (18 %) a používáním tlumenějších barevných schémat (16 %).