Výzkumná společnost NADA přináší informace o konzumaci nealko piv s přichutí a radlerů. Oblíbilo si je 45 procent Čechů, kteří je konzumují alespoň jednou za 3 měsíce.
Konzumenti ochucených nealko piv a radlerů jsou z 49 procent ženy a z 51 procent muži, což mimo jiné ukazuje, že ochucená nealko piva jsou pro ženy atraktivnější než klasické varianty bez příchutě, a dokonce atraktivnější než pivo jako takové. U ostatních pivních variant, které NADA zkoumala, totiž výrazněji převažuje podíl mužských konzumentů. Nealkoholická piva s příchutí a radlery konzumuje alespoň jednou za 3 měsíce 45 procent lidí starších 15 let, z toho 11 procent je konzumuje pravidelně. Největší podíl konzumentů ochucených nealkoholických piv a radlerů najdeme mezi lidmi ve věku od 35 do 54 let.
88 procent konzumentů nealkoholických piv s příchutí a radlerů chodí na sociální sítě alespoň 1× týdně. Na nejvíce z nich zacílíte na Facebooku a na ty ve věku 25-34 let i na Instagramu a YouTube.
Čeští konzumenti nejčastěji nakupují nealkoholická piva s příchutí od značky Birell, která je podle dat NADA Research také nejúspěšnější značkou segmentu nealkoholických piv bez příchutě a v Česku už se stala synonymem nealkopiva. Skokanem roku je značka BirGo od Budvaru, a naopak zájem klesl o ochucená piva značky Pardál. 54 procent konzumentů nealkoholického piva s příchutí a radlerů má pár svých oblíbených značek, mezi kterými při nákupu volí.
A jaká příchuť je ta nej? Podle národních dat vede příchuť pomelo a grep, dále jsou také oblíbené citrón a limetka nebo grep.
Oproti jiným lidem konzumenti ochucených nealko piv častěji sledují zpravodajství, ale rovněž různé reality show, talentové show a podobné pořady.
Konzumenti nealkoholických piv s příchutí a radlerů rádi cestují a na dovolenou jezdí vícekrát ročně, přičemž v rozhodování mezi Českem a zahraničím nemají jasnou preferenci.
NADA Research
Výzkumná společnost NADA přináší národní data o vztahu zákazníků k pěti tisícům značek ve 170 tržních kategoriích, důkladné mapování jejich rozhodovacích procesů nebo komplexní přehled o tom, co zákazníci konzumují a jaká média sledují. Využívá unikátně početný vzorek 20 tisíc respondentů z Českého národního panelu. Společnost NADA založili tři dlouholetí ředitelé renomovaných výzkumných agentur Jan Tuček, Ondřej Veis a Tomáš Hynčica. Marketéři a majitelé firem od NADA získávají potřebné podklady pro strategická rozhodnutí. NADA jim dává jistotu, že se rozhodují správně podle těch nejlepších dostupných dat.