Alza.cz, Datart a poté dlouho nikdo. Taková byla v roce 2023 situace mezi prodejci, v jejichž sortimentu zboží převažuje spotřební elektronika. Podle monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen investovala Alza do inzerce přes 1,5 miliardy korun (v ceníkových cenách).
S odstupem necelých 100 milionů korun za Alzou zaostala značka Datart patřící společnosti HP Tronic Zlín. Další prodejci – Planeo, Electro World a Czc.cz – vydali na reklamu výrazně méně. V přehledu nejsou společnosti Allegro a Mall.cz (spolu z Czc.cz patří právě pod Allegro), které jako online tržiště mají sortiment diverzifikovaný.
V porovnání s dva roky starými daty reklamní investice Alza.cz poklesly o 155 milionů korun, naopak Datart ve srovnání s rokem 2021 je navýšil o 145 milionů korun.
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen přináší ucelený a strukturovaný přehled o tuzemské reklamě napříč celou mediální sférou. V České republice funguje již od roku 2010. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (Televize, Tisk, Rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (Internet).