Testování reklam a konceptů pomocí umělé inteligence je pro marketing a kreativce velkým průlomem. V čem jsou jeho výhody? Shrnujeme v hlavním tématu aktuálního vydání MAM 7/2024.
Ohromné množství informací má za následek velký tlak na pozornost spotřebitelů. Ti se stávají selektivními a jejich zasažení žádaným sdělením je náročnější. Řešením bylo a stále je nechat si vše testovat. Ale to je drahé a není na to čas. Východiskem jsou AI nástroje.
Na trhu je nyní široká nabídka různých startupů a platforem, které poskytují testování reklam a výstupy doručují během několika minut. Má to ale háček. Vždy je totiž velice důležité zjistit, na čem jsou jimi používané modely „natrénované“. „Plně automatizované platformy, které nemají svá vlastní robustní data, jako má třeba Kantar, můžeme použít, ale spíše pro určitou fázi, na jisté části cesty,“ říká Věra Šídlová z Kantaru v hlavním tématu čísla MAM 7/2024, které se přináší nejen přehled zmíněných nástrojů, ale také zkušenosti zadavatelů a rady dalších odborníků z oblasti marketingového výzkumu.