Reklama
Reklama
Reklamní banner Acomware

Mladší teenageři ve velkém sledují videa na malých obrazovkách, rádi je sdílejí i komentují

Studie „Děti a nová média 2023“ od ResSOLUTION Group a Nielsen zkoumá vliv nových technologií na život dětí. Věnuje se čtyřem oblastem: volnému času, médiím, vzdělávání a wellbeingu. Data byla sbírána online od 1 504 dětí ve věku 6–15 let a doplněna deseti individuálními a osmi etnografickými rozhovory.

Moderní technologie a sociální sítě jsou u dětí běžné. Například šedesát osm procent dětí ve věku 12–13 let denně elektronicky komunikuje s kamarády. Tato věková skupina preferuje sledování videí na menších zařízeních, jako jsou mobily, tablety nebo notebooky (osmdesát procent alespoň jednou týdně) oproti televizi (sedmdesát procent alespoň jednou týdně).

„Výběr mediální aktivity a zařízení, které k ní dítě využije, závisí kromě jeho nálady i na množství času, který na ni dítě má a také na tom, kde se zrovna nachází. Pokud jsou děti mimo domov, nebo mají málo času, využívají smartphone k jakékoliv aktivitě včetně sledování videí. Videa na sociálních sítích jsou na smartphone sledována téměř vždy,“ komentuje výstupy Hana Friedlaenderová z Nielsen. Nejpopulárnější sociální sítí mezi dvanácti a třináctiletými je TikTok, specializovaný na krátká vertikální videa.

Věk 12–13 let také přináší změnu v roli konzumentů videa. Třiasedmdesát procent dětí opakovaně sleduje oblíbená videa. Čtyřicet tři procent sdílí videa s kamarády a téměř třetina komentuje nebo hodnotí videa na platformách jako YouTube nebo TikTok.

V hraní elektronických her je zájem silnější u chlapců než u dívek. Denně hraje padesát čtyři procent chlapců ve věku 12–13 let a třicet jedna procent dívek. Oblíbené jsou kreativní nebo edukativní hry jako Minecraft (57 %), multiplayer hry (52 %) a střílečky (43 %).

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)