Nová výzkumná společnost NADA přináší národní data nejen o spotřebním chování Čechů.
Součástí rozsáhlého kontinuálního výzkumu spotřebitelského chování v ČR, s nímž vstupuje NADA na trh, jsou data o vztahu zákazníků k pěti tisícům značek ve 170 tržních kategoriích, mapování jejich rozhodovacích procesů i kompexní přehled o tom, co zákazníci konzumují a jaká média sledují.
Výzkum využívá vzorek 20 tisíc respondentů z Českého národního panelu, který umožňuje mimo jiné hloubkovou analýzu cílových skupin s velkorysou mírou detailu.
Zakladateli společnosti jsou tři dlouholetí ředitelé renomovaných výzkumných agentur Jan Tuček, Ondřej Veis a Tomáš Hynčica. Přestože jimi řízené společnosti působí v oboru marketingových a sociologických výzkumů a jsou tedy konkurenti, našli společný zájem v založení nového typu agentury postaveném na digitální analytice vysoké úrovně a automatizaci v práci s rozsáhlou databází. Trojice tím navazuje na 10 let úspěšné spolupráce při řízení European National Panels (v ČR fungujícím pod značkou Český národní panel), jednoho z největších respondentských online panelů ve střední Evropě. Data společnosti NADA navíc vycházejí z výzkumného projektu ProTrend, který sleduje preference a postoje spotřebitelů od roku 2021.
„Jsem opravdu moc rád, že se nám daří společně s dlouholetými obchodními partnery úspěšně navázat na projekt ProTrend a zúročit tak několikaletou práci širokého týmu výzkumných odborníků,“ uvedl Tomáš Hyčica, ředitel ResSolution Group.
Národní data NADA kontinuálně mapují návyky a preference zákazníků všech tržních kategorií – od potravin a dalšího rychloobrátkového spotřebního zboží (FMCG) přes automobily až po dodavatele energií, banky či poskytovatele telekomunikačních a jiných služeb. Sledovanými ukazateli jsou například věkové složení zákazníků, jejich vzdělání, vybavení domácnosti a celková životní úroveň, obvyklá místa nákupu různého zboží, preferované značky, oblíbená média a mnoho dalších.
„Marketéři a majitelé firem od nás získávají potřebné podklady pro strategická rozhodnutí. Dáváme jim jistotu, že se rozhodují správně podle těch nejlepších dostupných dat,“ uzavřel Ondřej Veis, ředitel NMS Market Research.