Z festivalu kreativity získali Ondřej Šveda z MSL Czech Republic a Lucia Krajčiová ze Saatchi & Saatchi první shortlist pro Česko v kategorii PR. David Červený a Judita Ružičková ze Zaraguzy mají první čestné uznání v kategorii Media.
Do finále celosvětové soutěže Young Lions, které probíhalo přímo během festivalu kreativity Cannes Lions, se probojovalo 448 lvíčat z celkem 69 zemí. V globální konkurenci se podařilo zaujmout i českým týmům.

V kategorii PR se mezi pět nejlepších probojovala dvojice ze skupiny Publicis Groupe, Ondřej Šveda z MSL Czech Republic a Lucia Krajčiová ze Saatchi & Saatchi, která získala shortlist v kategorii PR. Podle Reného Ježe ze společnosti Lionhearted, která je reprezentantem festivalu v Česku a pořádá národní kolo Young Lions, je to vůbec první shortlist v kategorii pro Česko.
„Kdybyste nám pár měsíců zpátky řekli, že budeme stát na největším festivalu reklamy na světě a zařadíme se mezi top 5 nejlepších na světě v kategorii PR, asi bychom vyprskli smíchy. Dnes je všechno jinak,“ říkají Šveda s Krajčiovou.
Že jsou první mladí lvi z Česka, kterým se podařilo probojovat na shortlist, udělalo radost nejen jim. „To je neuvěřitelná pocta. Jsme oba neskutečně šťastní a děkujeme porotě za to, že nás vybrala. Cannes Young Lions pro nás byla obrovská výzva a my se jí postavili čelem. Děkujeme Publicis Groupe za důvěru a za to, že nám tuhle neskutečnou jízdu umožnili.“
Oceněnou prezentaci návrhu Ondřeje Švedy a Lucie Krajčiové pro zadavatele Jood Kitchen si můžete prohlédnout zde.

Porotu kategorie Media pak zaujal český tým, jenž tvořili David Červený a Judita Růžičková ze Zaraguzy. Nadchlo ji pozitivní pojetí, které ji nejen pobavilo, ale do náročného hodnotícího procesu také přineslo „so much joy“. To je pravděpodobně premiéra světová. „Je to první čestné uznání vůbec, které se některá z porot globálních Young Lions rozhodla udělit za ty roky, co sem jezdíme,“ uvedl René Jež.

„Práci jsme dělali tak, aby nás bavila. Potěšilo nás, že bavila i porotu – dokonce až tak, že nám udělila speciální čestné uznání za to, že jsme zasedání poroty osvěžili největší zábavou,“ říkají Červený s Ružičkovou, kteří se ve stejné kategorii dostali na shortlist v loňském roce. V roce 2022 pak získali bronzovou medaili, pro Česko první po dekádě.
Tým Zaraguzy zpracovával téma pro Unstereotype Alliance cílené na mladé muže. Odvážně Cannes Lions navrhl rozšíření ocenění o kategorii Cannes Sea Lions, jež by oceňovala nestereotypní zobrazování maskulinity v reklamě.
„Ne každý muž musí být totiž za každou cenu ambiciózní macho a král džungle, jako jim to podsouvají média i reklama. Na medaili to sice nebylo, ale rozesmát porotu plnou nejoceňovanějších kreativců je pro nás úspěch sám o sobě. A lachtani zůstávají jednou z našich oblíbených prací,“ doplnili Červený s Ružičkovou.
